طراحی اپلیکیشن

دیگر نگران طراحی اپلیکیشن اندروید نباشید!

برای گفتن از طراحی اپلیکیشن اندروید و ضرورت های تبلیغات و … باید از زاویه دیگر به داستان نگاه کرد. تا سال‌ها تجارت بر اساس دو پایه خریدار و فروشنده و پلی به نام معامله میان آن‌ها به حیات خود ادامه می داد؛ اما کم کم با گسترش تجارت و علم اقتصاد پایه های فروشنده نسبت به پایه های خریدار رشد فزاینده ای داشتند.
 
از این رو عملاً با افزایش جمعیت زمین خریداران کم و فروشنده‌ها زیاد شدند. این جا بود که دیگر نمی شد به صرف داشتن یک محصول یا ارائه یک خدمت مشتری جذب کرد. علتش هم ساده است زیرا در این محصول و خدمت رقبای بسیاری وجود دارند که هر کدام می توانند خریدار شما را جذب خودشان کنند؛ بنابراین عملاً نیاز خریدار به شما یا هر فروشنده دیگری کم کم و کمتر می شود.
 
از این داستان به بعد تا مدت‌ها اصلی در دنیای اقتصاد به وجود آمد که رقابت هرچه بیشتر باشد کیفیت محصولات تولیدی و خدمات ارائه شده بالاتر می رود و قیمت این خدمات کاهش پیدا می کند؛ اما وقتی این اصل بین تمام رقبا اجرا شود به یک پارادوکس بزرگ برخورد می کنیم و آن این که در تجارت نمی توان کیفیت خدمات و محصولات را با پایین نگه داشتن هزینه و قیمت تمام شده آن افزایش داد.
 
از این رو این اصل دارای یک حد مشخصی بود که سال هاست بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ دنیا به آن رسیده اند. در کلام بهتر در اکثر تجارت های امروزی همه رقبا سطحی مشخص از کیفیت و قیمت را در اختیار مشتریان خود می گذارند و تقریبا نمی توان تفاوت چندانی بین آن‌ها پیدا کرد. جالب اینجاست که اگر فروشنده یا تولید کننده ای به هر دلیل بخواهد محصول رقابتی خود را با قیمت پایین‌تر وارد بازار کند نه تنها مورد اقبال عموم قرار نمی گیرد بلکه این تصور ایجاد می شود که این تولید کننده از کیفیت کالای خود اطمینان ندارد و نمی تواند وارد رقابت با بزرگان این صنعت شود. در دنیای تلفن همراه های هوشمند بسیار شاهد این مسئله هستیم؛ بنابراین عملاً اصل رقابت باعث ایجاد کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر به فراموشی سپرده شده است. دنیای امروز دنیای تبلیغات است.
اپلیکیشن

تبلیغات و هدف اصلی آن

به نظر شما تبلیغات چه هدفی را دنبال می کند؟ مسلما اغلب شما پاسخ خواهید داد که تبلیغات هدفی جز جذب مخاطب ندارد؛ اما برای روشن شدن این مسئله سوال را به شکلی دیگر مطرح می کنیم.

به نظر شما تبلیغات به دنبال جذب مشتری است یا فروش بیشتر؟ در سال های نه چندان دور بین این دو گزاره تفاوتی نبود؛ یعنی شما هرچه بیشتر مشتری جذب می کردید فروش بیشتری داشتید؛ اما از جایی به بعد با محدود شدن مشتری‌ها جذب مشتری توسط یک شرکت به معنی دفع مشتری از یک شرکت دیگر است؛ بنابراین عملاً مشتری‌ها بین شرکت‌ها و تولید کننده های مختلف پاس‌کاری می شوند و این به این معنی است که دیگر جذب مشتری جدید نمی تواند افزایش فروش را همراه داشته باشد.

امروزه مسئله اصلی برای بزرگان صنایع مختلف حفظ و نگهداری مشتری می باشد. در کلام بهتر امروز تولیدکنندگان بزرگ دیگر به دنبال مشتری جدید نیستند و وقت و انرژی چندانی برای آن صرف نمی کنند بلکه این تولید کنندگان و بزرگان به دنبال حفظ و نگهداری مشتری های خود هستند.

وقتی یک تولید کننده و ارائه دهنده خدمات بتواند مشتری را برای چند مدت تحت اختیار خود داشته باشد بجز محصولات اصلی می تواند خدمات مختلف و جانبی بسیاری را مصرف کننده خود بفروشد. دقت داشته باشید که تجارت در دنیای امروز به واسطه جزئیات و فروش های جزئی که در سطح بالا انجام می شود اصلی ترین سود خود را می کند؛ یعنی یک شرکت اگر بتواند در سطح بالا خدمتی کوچک را بفروشد سودی بالاتر از شرکتی می کند که در یک سطح پایین خدماتی گسترده ارائه می دهد.

بنابراین عملاً تبلیغات در دنیای امروز به دنبال جذب مشتری جدید نیست. تبلیغات می خواهند مشتری های گذشته را متعصب‌تر کنند و کاری کنند آن‌ها از خریدهای خود راضی باشند و به آن افتخار کنند. این اتفاق باعث می شود که شما به عنوان مشتری قدیمی در صورت نیاز به محصولی جدید بدون درد و خونریزی سراغ همان شرکت می روید. این یعنی فروش بیشتر و دقیقا به معنی داشتن سود بیشتر است.

تبلیغات

اپلیکیشن و رابطه آن با تبلیغات

قبل از این که بخواهیم رابطه بین تبلیغات و طراحی اپلیکیشن را پیدا کنیم ابتدا بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم و آن این که چرا شرکت‌ها و تولید کننده های بزرگ و ارائه دهنده های خدمات تغییر روند داده اند و بیشتر دوست دارند مشتریان ثابت خودشان را حفظ کنند؟

علت کاملا واضح است شما با یک هزینه کمتر و با روش هایی جذاب‌تر می توانید مشتری که یک بار به شما اعتماد کرده است را دوباره به سوی خودتان جذب کنید. اینجاست که مسئله تبلیغات بهینه در دنیای اقتصاد مطرح می شود.

اما مسئله طراحی اپلیکیشن چه ارتباطی با تبلیغات دارد. برای یافتن رابطه بین این دو مقوله مهم و به ظاهر دور از هم باید کمی به دنیای گوشی های همراه و هوشمند نگاه کنیم. بعد از اختراع و ایجاد انواع گوشی های هوشمند و همه گیری وحشتناک آن‌ها در واقع دروازه ای جدید به روی صاحبان قدرت در دنیای الکترونیک باز شد.

با شروع همه گیری گوشی های هوشمند شرکت های تولید کننده هوش های مصنوعی و نرم افزاری به سرعت متوجه شدند که هرکسی زمین جنگ را در اختیار خود بگیرد برنده اصلی این بازی خواهد بود. نوکیا از همان ابتدا شکست را پذیرفت و تا سال‌ها مایکروسافت دوست نداشت که وارد دنیای گوشی‌ها شود. این گوگل بود که تنها و بی رقیب زمین جنگ را در اختیار خود درآورد. بعدها شرکت اپل با معرفی زمینی جنگی نوین بخشی از بازار را ازان خود کرد اما همچنان این گوگل و سیستم عامل محبوبش یعنی اندروید بود که زمین جنگی وسیع و جذاب برای همگان فراهم کرد.

حال زمین جنگ مهیا شده است و این جا دیگر شرکت‌ها و تولید کنندگان باید بتوانند درصد بیشتری از مخاطبان را به خودشان اختصاص بدهند. در کلام بهتر دنیای گوشی های هوشمند زمین جنگی است که مخاطبان هدف نهایی جنگ می باشد.

داشتن یک اپلیکیشن در دنیای گوشی های هوشمند مانند داشتن یک دژ و یک مقر فرماندهی است. شما هر چقدر هم در فضای مجازی تبلیغات انجام دهید باید جایی برای سربازان خود داشته باشید و خودتان را با آن معرفی کنید. اینجاست که طراحی اپلیکیشن اهمیت پیدا می کند.

طراحی اپلیکیشن

ویژگی هایی که باید در طراحی اپلیکیشن به آن توجه کرد

ویژگی مهمی که گوشی های هوشمند به همراه داشتند این بود که تمام مردم و مخاطبان را وارد یک دنیای مجازی کرد. در کلام بهتر گوشی های هوشمند وارد بخش بخش زندگی انسان‌ها شدند و پنجره ای در زندگی خصوصی هر فرد محسوب شدند. در واقع شما تمام روز تلویزیون نگاه نمی کنید. ممکن است روزها از خانه خارج نشوید و تبلیغات محیطی را نبینید. به راحتی تبلیغات سایت‌ها را رد می کنید اما نمی توانید از گوشی خود بگذرید. گوشی همراه مانند دریچه ای جذاب همواره در لحظه لحظه زندگی شما همراه بوده. حتی در خصوصی ترین مکان‌ها و خصوصی ترین لحظات که شاید تنها خودتان آن جا بوده اید، گوشی هوشمند نیز با شما بوده است.

همراهی گوشی هوشمند یعنی همراه میدان جنگی بزرگ در آن تمام شرکت‌ها و تولید کنندگان بزرگ دنیا به دنبال این هستند که شما را شکار کنند. چیزی که در این دنیای جذاب جالب است این است که به هیچ وجه بزرگی و کوچکی شرکت‌ها مهم نیست. مهم این است که چه قدر خلاق باشید و چگونه بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

این اصلی ترین چیزی است که باید در طراحی اپلیکیشن یادتان باشد. شما با طراحی اپلیکیشن در واقع دژ جنگی خود را طراحی می کنید. سعی کنید این طراحی به گونه ای باشد که در ابتدا از اساسی ترین و مهمترین اهداف شما حمایت کند.

بجز این گوگل توانسته به واسطه جمع آوری اطلاعات و دیتا ماینینگ که انجام می دهد مشخص کند که دقیقا هر فرد و هر کاربر به دنبال چه چیزی می باشد. جالب اینجاست که بخشی از این اطلاعات به شکل رایگان در اختیار همه قرار دارد و بخشی دیگر را به صورت پولی می باشد.

در طراحی اپلیکیشن با این موضوع اهمیت داده شود که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار دنبال چه چیزی هستید و چه مخاطبانی را می خواهید داشته باشید. این موضوع می تواند طراحی اپلیکیشن بهینه ای را به شما هدیه دهد و باعث شود کاملا هدفمند‌تر و هوشمندانه‌تر کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

طراحی اپلیکیشن

اشتباه دیگران را در طراحی اپلیکیشن نکنید

یکی از مهم‌ترین و رایج ترین اشتباهاتی که معمولا در طراحی اپلیکیشن خود انجام می دهند این است که بسیار بلند پروازانه و زویایی مسیر اپلیکیشن خود را طراحی می کنند. در حالی که یک فرد باهوش با توجه به شرایط و ویژگی های کسب و کار و جامعه هدف دست به طراحی اپلیکیشن می زند.

وقتی شما وارد یک جنگ می شوید و می خواهید به عنوان یک کسب و کار وارد کار شوید نمی توانید در ابتدا تمام قدرت های جهان را شکست بدهید. شما باید پا جای آن‌ها بگذارید. یادتان باشد در قدم اول به هیچ وجه به فکر ارائه خلاقیت خود نباشید.

اولا این که این خلاقیت نیست که باعث جذب مخاطب می شود بلکه کارایی و کاربری است که مخاطب را جذب خود می کند که بمباران شدید تبلیغاتی نمی گذارند کسی از کارایی طراحی اپلیکیشن شما باخبر شود؛ و دوم این که برعکس چیزی که فکر می کنید چشمان بزرگان و رقبای شما بسیار تیز است. این خلاقیت را می بینند و به سادگی آن را برای خود استفاده می کنند و هزاران مشتری آن خلاقیت را به نام رقیب شما می دانند.

شما در طراحی اپلیکیشن باید به دنبال بهینه کردن خدمات سایر اپلیکیشن های مطرح در دنیا یا ایران باشید. یادتان باشد همیشه قرار نیست نفر اول بود. نفر دوم بودن نیز برای خود سودهایی دارد. شما اشتباهات رقبای خودتان را ببینید و این اشتباهات و لگ‌ها را در اپلیکیشن خود بهینه کنید. همین یک حرکت می تواند باعث شود که مخاطبان به سوی شما سرازیر شوند. این در حالی است که زحمت پیدا کردن مخاطبان و مشتری‌ها را رقبای شما کشیده اند.

مورد دیگر در طراحی اپلیکیشن این است که از یک محدوده بسیار کوچک شروع کنید. منطقی ترین راه این است که خانواده شما اولین مشتری هایتان باشد. این گونه ضعیف ترین بخش ها مهلک ترین اشتباهات در کوچک‌ترین جامعه ممکن برطرف می شود. بسیار دیده شده است که حتی قبل از طراحی اپلیکیشن، شروع به طراحی صفحات مجازی و شبکه های مختلف و… می کنند و می خواهند جذب مخاطب بالایی داشته باشند؛ اما این اتفاق راهی جز شکست ندارد.

اپلیکیشن اندروید

با سیبل یک طراحی اپلیکیشن خوب داشته باشید

به طور کلی می توان گفت در طراحی اپلیکیشن باید به سرعت لود آن توجه بسیاری شود. مخاطبان امروزی فرصت و حوصله صبر کردن ندارند. شما حق ندارید مخاطبان خودتان را بیش از چند ثانیه معطل کنید. حتی در مواردی این چند ثانیه نیز اذیت کننده می شود. گروه تبلیغاتی و طراحی سیبل می تواند برای شما بهینه ترین نوع طراحی اپلیکیشن را پیشنهاد بدهد. طراحی که متناسب با سلیقه کاربران و تعداد مخاطبان شما باشد.

مسئله بهینه شدن طراحی اپلیکیشن با سایر جوانب طراحی اپلیکیشن ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی دارد. شما باید بتوانید از طراحی گرافیکی درست و البته منطقی و براساس توان سخت افزاری خود استفاده کنید. یادتان باشد زمانی که کاربر نتواند از اپلیکیشن شما استفاده کند عملا طراحی اپلیکیشن با گرافیک بالا نمی تواند جلب توجه کند.

شما در طراحی اپلیکیشن باید میان چند عامل اساس: سرعت، زیبایی، کارایی و خلاقیت رابطه و تناسبی درست برقرار کنید. این تناسب درست را در علوم مهندسی بهینه سازی می نامند. گروه طراحی اپلیکیشن سیبل می تواند به شما کمک کند تا بهترین تناسب را بر اساس گروه کسب و کاری و مخاطبان هدف خود داشته باشید.

fa_IRPersian
Powered by TranslatePress »
question