سوشیال مدیا مارکتینگ (SMM) یا بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

سوشیال مدیا مارکتینگ یا به تعبیر صحیح‌تر سوشال میدیا مارکتینگ عبارت است از تولید محتوا در جهت تبلیغ و توزیع کسب‌وکار و محصولات آن، روی پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، ویمئو و امثال آن. محتوای منحصربه‌فرد شما باید مختص هر پلتفرم تهیه شود و به شما کمک کند نرخ تبدیل و آگاهی بخشی خود را افزایش دهید.

در خلل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا SMM باید مخاطب خود را درست بشناسید و بر اساس نیازها و دغدغه‌های آنان محتوا تولید کنید و با آن‌ها به تعامل بپردازید تا با شما و برندتان مشارکت کنند. استراتژی شما در فعالیت با هر شبکه اجتماعی باید متفاوت باشد تا بتوانید به اهداف خود برسید.

ابزارهای سوشیال مدیا جهانی

فیس بوک

محیط دوستانه و صمیمی فیسبوک، نیاز دارد که یک استراتژی بازاریابی فعال و پرانرژی داشته باشید؛ هر روز از کار خود و محصولات و اتفاقاتی که در حوزه کاریتان می‌افتد، پست بگذارید و احتمال برندسازی و فروشتان را بیشتر کنید.

اینستاگرام

اینستاگرام یک محیط کاملاً بصری است و مخاطبان بیشتر عکس‌ها و ویدئوها را دنبال می‌کنند تا محتوای متنی! حتی اگر طوفانی‌ترین کپشن دنیا را هم بزنید، اول باید با یک عکس خوب، توجه کاربر را به پست جلب کنید.

توئیتر

توییتر یکی از شبکه‌های محبوب اجتماعی است که به شما این امکان را می‌دهد که خبرهای جدید، مطالب جالب، تخفیفات و آپدیت‌های خود را اطلاع رسانی کنید.

پینترست

محیط دوستانه و صمیمی فیسبوک، نیاز دارد که یک استراتژی بازاریابی فعال و پرانرژی داشته باشید؛ هر روز از کار خود و محصولات و اتفاقاتی که در حوزه کاریتان می‌افتد، پست بگذارید و احتمال برندسازی و فروشتان را بیشتر کنید.

لینکدین

LinkedIn یکی از سایتهای حرفه‌ای برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. چون شما به طور مستقیم با کسب و کارها در ارتباط هستید. گروه‌های لینکدین بهترین جایی است که می‌توانید با افراد صنایع مشابه وارد گفتگو بشوید و مطالب کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.

یوتیوب

یوتیوب بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی است و همچنین می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد. همه برندها سعی می‌کنند با هدف ویروسی شدن ویدئوهای تبلیغاتی بسازند که به سرعت در یوتیوب پخش شود، اما در واقعیت این کار آنچنان ساده هم نیست.

سوالات متداول (FAQ)

کد اینستاگرام به موبایل من ارسال نمی شود؟

اگر به هر دلیلی کد اینستاگرام به شماره تلفن اکانت اینستاگرام ارسال نشد، موقتا شماره تلفن را از اکانت خود حذف کنید تا موقع اتصال اکانت کد به ایمیل شما ارسال شود.

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی چه زمانی است؟

فهمیدن بهترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالی که شبکه‌ی اجتماعی‌ای که انتخاب می‌کنید و نوع بیزینس شما هر دو عوامل مهمی هستند، فعالیت مخاطبین  شما بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند. بنابراین در ایده‌آل‌ترین حالت، باید به عملکرد پست‌های خود نگاه کنید تا داده‌های ارزشمندی را در مورد زمان‌بندی مناسب پست گذاشتن برای کسب‌وکار خود به دست آورید.

چطور بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنیم؟

 با استفاده از قابلیت Engagement hourly ابزار آنالیز و تحلیل اینستاگرام CoCo  می‌توانید ساعت پست‌هایی که بیشترین و کمترین Engagement را داشته‌اند را پیدا کنید. شما عملکرد پست‌هایتان را در  ساعت‌های مختلف، به صورت نمودارهای بصری مشاهده خواهید کرد؛ به طوری که  هر چه پست شما از لحاظ Engagement در یک ساعت خاص عملکرد موفق‌تری داشته باشد، نمودار سبزتر و هر چه عملکردتر ناموفق‌تری داشته باشد، نمودار قرمزتر خواهد بود. بنابراین با یک بررسی اجمالی و یک آنالیز ساده می‌توانید بهترین ساعات پست گذاشتن در اینستاگرام را بر اساس Reaction  مخاطبینتان پیدا کنید.

چند بار باید در شبکه‌های اجتماعی پست بگذاریم؟

پاسخ به این سوال هم تا حد زیادی به مخاطبین شما بستگی دارد. در حالی که شما باید حداقل  هر روز یک پست منتشر کنید،  باید ببینید آیا افزایش تعداد پست‌ها در برنامه محتوایی شما تفاوتی در عملکردتان ایجاد می‌کند یا خیر. بعد از فهمیدن این که گذاشتن چه تعداد پست برای شما مناسب است، یک تقویم محتوایی مناسب تهیه کنید و آن را به طور مداوم دنبال کنید.

چطور می‌توانیم فالوئر بیشتری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنیم؟

چطور می‌توانیم فالوئر بیشتری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنیم؟

تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی (Social media Analytics) چیست؟

یکی از اصلی‌ترین زمینه‌هایی که بیزینس‌ها می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، مشاهده تجزیه و تحلیل دیتاهای خام سوشال مدیا برای درک رفتار آنلاین مشتریان آن‌هاست. آن‌ها با استفاده از این داده‌ها می‌توانند به تجزیه و تحلیل فعالیت‌های بازاریابی خود بپردازند و از میزان کارایی تلاش‌هایشان آگاه شوند.

برای بهبود عملکرد و رشد بیزینس خود از کدام شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنیم؟

طبق تصور عموم، بهترین کار این است که از تمام شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت بیزینس خود استفاده کنیم. اما باید بگوییم این کار تنها در صورتی نتیجه مثبت به دنبال خواهد داشت که برای هر شبکه‌ی اجتماعی از یک استراتژی متفاوت استفاده کنید. شما می‌توانید از دو شبکه‌ی اجتماعی‌ای استفاده کنید که بیشترین محبوبیت را در بین مخاطبین هدف شما دارند. بنابراین با توجه به این موضوع، قطعا بهترین سیستم عامل انتخابی برای هر بیزینس متفاوت خواهد بود.

چطور بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را شروع کنیم؟

برای شروع بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید به چند نکته توجه کنید: هدف، مخاطب هدف و استراتژی. بنابراین ابتدا از خودتان بپرسید که از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهید به چه چیزی برسید و قصد دارید چه نوع افرادی را جذب کنید. سپس یک استراتژی مناسب برای ساده‌سازی و سازماندهی رویکرد خود طراحی کنید.

۱) تفاوت تعامل در شبکه اجتماعی لینکدین با شبکه اجتماعی فیس بوک ؟

در لینکدین بیشتر آگاهی از کسب و کار یا ارتباط با متخصصین کاربرد دارد. فیس بوک شبکه ای است که برای تفریح و سرگرمی استفاده می شود. در فیس بوک با دوستان ارتباط دارید اما در لینکدین با اعضای تیم و رییس شرکت. که نحوه رفتار با مخاطب در فیس بوک و لینکدین با هم متفاوت است. در فیس بوک با مخاطبان خود راحت تر یدولی در لینکدین رسمی تر.

آیتم های آکاردئون

برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید.

در وبلاگ سیبل بیشتر درباره تبلیغات اینترنتی بخوانید

نقد و بررسی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرصاد منصوری

کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا