انجام کلیه امور گرافیکی
تبلیغات نوین با موشن گراف
طراحی اپلیکیشن یک روش هوشمندانه برای جذب مشتری است
درک اهمیت و لزوم ساخت سایت با وردپرس
طراحی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی و ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی
هر آنچه برای رشد کسب و کار شما در دنیای دیجیتال لازم دارید در یک جا جمع شده است
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده
چاپ تراکت ، بروشور ، سربرگ ، ست اداری ، کاتالوگ ، لیبل ، محصولات فست فود ، فوم برد ، تخته شاسی ، قاب فنری غرفه و سازه نمایشگاهی
مدیریت و پشتیبانی از وب سایت ها با هدف بروز کردن اطلاعات و کارایی
مشاور تبلیغات و برندینگ به شما کمک میکند تا بهترین و جدیدترین استراتژی های تبلیغات را برای مجموعه خود پیاده کنید
کاتالوگ یکی دیگر از ابزارهایی که امروزه افراد از آن به منظور تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران استفاده می کنند. یک کاتالوگ خوب و حرفه ای باید به گونه ای طراحی و چاپ شود که در آن موضوعاتی نظیر جنس کاغذ، وضوح رنگ و جذابیت آن و …. در نظر گرفته شده باشد. در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را راجع به مشخصات و ویژگی های کاتالوگ حرفه ای و تاثیر گذار با شما در میان بگذاریم؛ همراه ما باشید.
مشخصات و ویژگی های یک کاتالوگ و ژورنال خوب
توجه به برخی از نکات مهم و اساسی هنگام طراحی و چاپ کاتالوگ و ژورنال از جمله موضوعات مهمی است که میتوان از این ابزار تبلیغاتی نهایت استفاده و بهره را برای تاثیر گذاری بر ذهن مخاطب و جذب او کرد. مشخصات و ویژگی های یک ژورنال و کاتالوگ حرفه ای و خوب به شرح موارد مطرح شده در قسمت زیر است :
– استفاده از رنگ های جذاب با وضوح و کیفیت مطلوب
– استفاده از کاغذهای باکیفیت و رده بالا در انواع مختلف گلاسه، فابریانو، گرافت، کتان و …
– طراحی و چاپ جلد کاتالوگ با طرحی جذاب و تاثیرگذار به صورت مات، براق یا بافت دار
– تنظیم صحیح فرم چاپی مد نظر مشتری
– نحوه صحافی ژورنال و کاتلوگ به صورت چسب گرم، فنری دوبل ( سیم فلزی)، منگنه
– سایز و ابعاد استاندارد و متناسب با سلیقه و خواسته مشتری
– توجه به نحوه برشکاری و رعایت فاصله متون از لبه کاغذ
– و ….
قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ
عوامل مختلفی بر قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ تاثیر خواهند گذاشت که بر حسب سلیقه و خواسته مشتری تعیین می شود. در واقع مشتری با انتخاب کاغذ، سایز و ابعاد و طرح و نحوه چاپ و برشکاری، صحافی، تیراژ و … که برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ خوب و حرفه ای به پیشنهاد کارشناسان نیاز است باید هزینه ای متفاوت پرداخت نماید. فلذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ارائه شده توسط چاپخانه برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ خوب و حرفه ای با مشاوران ما در تماس باشید.
چاپ دیجیتال کاتالوگ
کاتالوگ به انواع دفترچههای حاوی اطلاعات در مورد محصولات و خدمات یک کمپانی میگویند، که علاوه بر کاربرد اطلاعرسانی، در بازاریابی و تبلیغات به نفع کسبوکارها نیز به کار گرفته میشود.
کاتالوگها بستری مناسب برای معرفی محصولات و خدمات یک شرکت، به جذابترین روش ممکن میباشند. قدرتی که این مدیوم در معرفی دستهبندی شده محصولات و خدمات و در نتیجه افزایش فروش و سودآوری هر کسبوکاری دارد، قابل چشمپوشی نیست.
چیزی که در جذابیت و گیرایی یک کاتالوگ برای مخاطب تأثیر دارد؛ علاوه بر طراحی و رنگهای به کار رفته در آن، روش و کیفیت چاپ آن نیز میباشد.
انواع کاتالوگ دیجیتال
نوع کانالوگ دیجیتال بر حسب معیارهای متفاوتی تعیین میشود، که از آن میان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
این نوع کاتالوگها را کاتالوگ فروش مینامند. به طور معمول محتوایی که در این نوع کاتالوگها درج میشود، معرفی محصولات و خدمات مختلف با ذکر مشخصات و قیمت هر محصول است. البته که بر طبق خواسته سفارشدهنده کاتالوگ، این محتوا میتواند متفاوت باشد.
البته باز هم بنا به سفارش چاپ کاتالوگ، هر اندازه و ابعادی که مورد نظر مشتری باشد قابل اجرا میباشد.
بنابر موارد ذکر شده، کاغذ گلاسه در جلد و صفحات دیگر یک کاتالوگ بهترین انتخاب ممکن است. البته در طراحی جلد گلاسه ضخیمتری به کار میرود. هرچه ضخامت گلاسه به کار گرفته شده در کاتالوگ بیشتر باشد؛ کیفیت و دوام بالاتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
به طور کلی، تیم های بازاریابی داخلی و بازاریابی از کاتالوگ ها برای نمایش تصاویر و توضیحات محصول استفاده می کنند و گاهی اوقات همچنین ارزش های برند خود را به مشتری اطلاع می دهند.
چاپ دیجیتال کاتالوگ بهترین انتخاب برای کسب و کارهای کوچک و در حال راه اندازی است.ما با ارائه خدمات حرفه ای و کیفیت عالی در هزینه های چاپی محصولمان را ارائه می دهیم. با سالها تجربه چاپ سفارشی، کارشناسان ما در اینجا برای کمک به شما در هر مرحله از راه با شما هستند. در آژانس سیبل ما بهترین خدمات چاپ کاتالوگ را با قیمت مناسب ارائه می دهیم.
کاتالوگ های رنگی کامل برای ارائه رنگی محصولات یا خدمات شما برای متقاعد کردن مردم به انجام اقدامات کمک می کنند. برای کسب نتایج بازاریابی که می خواهید، از مشخصات مناسب برای کاتالوگ خود استفاده کنید. اندازه مناسب را که به نیازهای شما مناسب است، مقادیر کاغذ مناسب برای پوشش و صفحات داخل آن را انتخاب کنید.
چاپ کاتالوگ چرا ؟ یک ابزارتبلیغاتی است که پیشرفت ها ، افزایش محصولات و خدمات شرکت شما در قالب یک ابزار فیزیکی در نمایشگاه ها و شرکت ها برای ترویج برند و فروش محصولات نمایش می دهد .
وقتی یک نسخه چاپ کاتالوگ به دست شما می رسد، اولین چیزی که توجه می کنید، چیست؟ مسلما از دید یک فرد عادی، اطلاعات نوشته شده در آن برای شما خیلی مهم است. اینکه بتواند پاسخ نیاز شما در راه افزایش دانش شما در خصوص محصول مورد نیاز یا خدمات بدهد.
مساله دیگر نوع کاتالوگ است. کاتالوگ بر اساس موضوع به انواع تبلیغاتی، صنعتی و تخصصی غیره تقسیم می شوند. هر کدام تکنیک های مخصوص به خود را در طراحی، تولید محتوا، انتخاب گرماژ، جنس و نوع چاپ را دارد.در نوع تبلیغاتی، طراحی و جنس اهمیت زیادی دارد. مورد دوم چیست؟ نوع چاپ کاتالوگ. اینکه کاتالوگ به خوبی ورق بخورد و بتوان به سادگی به اطلاعات دست پیدا کرد. از طرفی فونت ها هم کوچک نبوده و قابل خوانا باشند. از طرفی کیفیت خوبی هم داشته باشد، اینکه به راحتی و بعد از چندبار باز و بسته شدن، به اصطلاح ورق ورق نشود.
آژانس سیبل مجهز به دستگاه چاپ افست هایدلبرگ ، خدمات تاکنی ، سلفون کشی ، صحافی منگه و چسب گرم بصورت تمام اتوماتیک صنعتی کلیه خدمات در سریع ترین زمان و با کیفیت ارائه می دهد . برای سفارش یا استعلام قیمت و مشاوره رایگان فقط کافی است که با بخش فروش ما تماس بگیرید.
همه به دنبال چاپ کاتالوگی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت هستند. مسلما برای به دست کیفیت بالا باید کمی بیشتر هزینه کنید؛ اما می توان از راهکارهایی برای کنترل و کاهش هزینه نهایی استفاده کرد.
• استفاده از کاغذهای لوکس باعث افزایش هزینه می شود. کاغذهای معمولی و عرف مانند گلاسه نیازی به روکش ندارند. قبول داریم که کاغذ مهم است؛ اما این طراحی شما است که اول از همه توجه فرد را به خود به خود جلب می کند. توصیه می شود که از نمونه های گلاسه عرف استفاده کنید.
• تیراژ خود بالا ببرید. فکر نکنید که با ۵۰۰ عدد کار شما تمام می شود. تیراژهای پایین علاوه بر افزایش قیمت، خیلی زود هم به اتمام می رسد . پس باید باز دوباره سفارش دهید. سفارش جدید به مراتب هزینه بیشتری باید پرداخت کرد.چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا از دستگاه افست استفاده می شود که این مساله در کاهش هزینه نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت.
• محتوای محصولات را خودتان تعیین کنید. نوشتن محتوا از طرف شرکت یا شخص سوم یعنی شما باید هزینه اضافه تری بدهید.
• به دنبال طراحی ساده و حرفه ای باشید. اگر دقت کرده باشید که تمامی کاتالوگ ها از یک تم طرح استفاده می کنند. کسی به دنبال طرح حرفه ای نیست؟ بله هست؛ اما استفاده از طرح ساده به مراتب تلاش کمتری نیاز داشته و هزینه کلی را کاهش می دهد. مهم محتوا و عکس های شما است که جامع و زیبا باشد.
• سایز استاندارد را انتخاب کنید عمودی یا افقی بودن آن مهم نیست . سایز غیر استاندارد یعنی نیاز به تعداد ورق تعداد کمتری صفحه بدهد و همچنین هزینه طراحی بیشتر می شود ، که این مساله در نهایت باعث افزایش قیمت چاپ کاتالوگ خواهد شد.
• از پکیج های طراحی و چاپ کاتالوگ و تخفیفات مجموعه ها استفاده کنید ، حدالامکان کل سفارش در یک مجموعه باشد ، هزینه مناسب تری برای شما خواهد داشت .
• استفاده از چاپخانه افست بصورت مستقیم و بدون واسطه هم در تهیه کاغذ و مواد اولیه و هم در چاپ .
کاغذهایی موجود در بازار استفاده در کاتالوگ بر اساس جنس و گرماژ تقسیم بندی می شوند. گرماژ صفحه جلد از ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم و صفحات داخلی از ۱۱۵ تا ۲۰۰ گرم مات یا براق شروع می شود. صفحه جلد باید استحکام بیشتری نسبت به داخل داشته باشد می توانید از دو نوع سلفون مات و سلفون براق استفاده کنید که هرکدام در تعیین قیمت نهایی تاثیر متفاوتی خواهند داشت. دلیل استفاده از روکش این است جلد در برابر جابجای ، خش های و پارگی احتمالی مقاومتی از خود نشان دهد.
البته دیگر کاغذهای مورد استفاده در طراحی و چاپ کاتالوگ شامل کاغذ روزنامه ای گلاسه ۹۰ گرم به اصطلاح ژورنالی، تحریر، گلاسه مات و براق، مقوای کارتی ، کاغذ کاهی است. حالا از کدام استفاده کرد، به هدف شما بستگی دارد.
برای اینکه هم زمان تحویل کار شما و هم اینکه قیمت سفارش در همان و سریع تعیین شود، بهتر است که از قبل نیاز خود را مشخص کنید. این چک لیست شامل:
• انتخاب اندازه کاتالوگ (استاندارد بودن بسیار مهم است)
• تیپ کاتالوگ (عمودی باشد یا افقی)
• تعداد صفحات (زوج مضربی از ۴ باشد )
• نوع طراحی (طبق طراحی محتوا و عکس مشخص شود)
• نوع جنس کاغذ (حتما گرم داخل و جلد متفاوت باشد )
• نوع پوشش کاغذ (روی جلد حتما روکش استفاده شود)
• نوشتن محتوا (بصورت تخصصی و ویرایش شده)
• تیراژ (حداقل ۵۰۰ جلد در نظر بگیرید)
• نوع چاپ کاتالوگ (بصورت افست باشد ، کیفیت و قیمت پایین تر نسبت دیجیتال)
نوع صحافی کدام صحافی را استفاده کنیم؟ بستگی به هدف شما از طراحی و چاپ کاتالوگ دارد. سه نوع صحافی برای چاپ کاتالوگ وجود دارد: منگنه ساده، منگنه لوپ و در تعداد صفحات بالا چسب گرم.
تعداد صفحات : تعداد صفحات را با برگ اشتباه نگیرید. هر کاتالوگ بر اساس میزان اطلاعات مورد نمایش به تعداد صفحات خاصی نیاز دارد. ۸ صفحه حداقل تعداد و ۱۲۸ صفحه حداکثر تعداد است. البته این عدد استاندارد است و می تواند کم یا زیاد شود. به هرحال، برای چاپ تعداد صفحات کمتر با بهای پایین تری نسبت به تعداد ۱۲۸ صفحه پرداخت ، دقت داشته باشید برای صحافی باید تعداد صفحات مضربی از عدد ۴ باشد .
تیراژ : مساله دیگر تیراژ است. مسلما هرچه تیراژ بالاتر به عدد ۲۰۰۰ نزدیکتر باشد، هزینه نهایی کل هم کمتر خواهد شد. حداقل تیراژی که می توان در چاپ این نوع استفاده کرد، ۵۰۰ عدد است.
برای تعیین قیمت چاپ کاتالوگ باید عوامل مختلفی در نظر گرفت. نمی توان براساس یک عامل هزینه دقیقی مشخص کرد. شاید هدف دو کاتالوگ یکسان باشد؛ اما نوع کاغذ، اندازه، نوع طراحی و غیره آن ها تفاوت داشته باشند. به همین علت در تعیین محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ ابتدا فهرستی را مشخص می کنند. سپس بر اساس پر شدن اطلاعات درون آن، قیمت نهایی اعلام می شود.
اول از همه و قبل از اینکه بخواهیم عوامل موثر برای تعیین هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ را بررسی کنیم، ابتدا باید بدانیم که چرا باید به این مورد توجه کرد. در واقع چرا بین دو شرکت گاهی شاهد اختلاف زیادی هستیم.
حالا برای در نظر گرفتن هر کدام با کیفیت بالا قیمت متفاوتی وجود دارد. کاغذ مناسب ، صحافی و برش تمیز ، سلفون کشی و نوع چاپ با کیفیت نسبت به نوع متوسط از نظر هزینه متفاوت است. مسلما با قیمت پایین تر نمی توان از کیفیت بالایی بهره برد. از طرفی طراحی های با هزینه مختلفی وجود دارد؛ اما شما مسلما دنبال طرحی نیستید که هیچ بازخوردی نداشته باشد. پس به دنبال شرکتی می گردید که هم از مواد باکیفیت و هم از تکنیک های به روز در طراحی استفاده کند تا بتوانید بازخورد بیشتری از چاپ کاتالوگ دریافت کنید.
در یک جمله توجه به هزینه چاپ کاتالوگ بیشتر به سود شما خواهد بود تا ضرر. اینکه در همان اول هزینه معقول به شرکتی پرداخت کنید اما محصولی با کیفیت بالاتری بگیرید، در تصمیم کاربر یا مشتری برای خرید تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت.
از طریق این لینک میتوانید استفاده کنید
نوع تکنولوژی چاپ : افست یا دیجیتال در کاتالوگ ؟ چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال دو نوع رایج هستند. از چاپ افست در زمانی که عجله ای در کار (حدود ۴ روز ) نیست و تعداد بالا هم مورد درخواست است، استفاده می شود. چاپ دیجیتال برای زمان کم و تیراژ پایین توصیه می شود. استفاده از چاپ افست باعث کاهش هزینه کلی هم می شود. برای مواردی که تعداد چاپ شما کمتر از ۳۰۰ عدد است، چاپ دیجیتال توصیه می شود؛ اما برای تعداد بالای ۵۰۰ عدد انتخاب نوع دیجیتال در هزینه نهایی بسیار بیشتر خواهد شد.
تفاوت چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال شامل موارد زیر است :
• در افست به دلیل داشتن خدمات پیش لیتوگرافی (زینک)، سرعت چاپ قدری پایین تر دیجیتال است.
• در دیجیتال، هزینه به صورت برگی محاسبه می شود ، ولی افست بصورت فرم چاپی .
• در افست پس از چاپ سرعت بیشتری در صحافی داراست نسبت به فرم دیجیتال (در تعداد بالای ۳۰۰ عدد)
• کاغذ مصرفی در افست بصورت (بندی) محاسبه و قیمت مناسب تر از برگه کاغذ دیجیتال است .
در این مجموعه تولید فوری افست دفترچه های تبلیغاتی از ۵۰۰ عدد به بالا در ۳ الی ۴ روز کاری تولید می شود .
• طراحی و تولید جلد و صفحات داخلی مساله دیگر در تعیین قیمت چاپ کاتالوگ مربوط به هزینه طراحی است. این هزینه اصولا جداگانه محاسبه می شود. هرچه پیچیدگی بیشتر باشد، هزینه و مدت زمان تحویل کار هم بیشتر خواهد بود. تعداد طرح و اجزای مانند (جدول ، نمودار ، ادیت عکس ) مورد استفاده عامل مهمی است که در قیمت طراحی تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی تولید محتوای داخلی هم تاثیرگذار است. بیشتر مشتریان فقط به شرکت اطلاعات اولیه را می دهند؛ اما این اطلاعات باید به قوانین خاصی نوشته شود که به آن ها محتوای محصولی می گویند. اگر خودتان از قبل محتوا را تعیین کرده باشید، مسلما دیگر لازم به پرداخت این هزینه نخواهد بود و می توانید هزینه صرفه جویی شده را در خدمات تکمیلی چاپ کاتالوگ مصرف کنید . • خدمات خاص و تکمیلی : عوامل دیگری که در تعیین هزینه چاپ کاتالوگ تاثیرگذار است شامل: نوع سلفون (ساده یا مخملی) یووی موضعی و سیلندری، برش و قاب، لوگو برجسته نقره کوب، رنگ پنجم (پنتون) و غیره است. که بر اساس خواسته مشتری تعیین می شود.
• کاغذ و متریال بکاررفته چاپ کاتالوگ : متریال بکار رفته در کاغذ امری مهم در کیفیت و در قیمت تاثیر گذار است ، استفاده از کاغذ های گلاسه در برند های مختلف از کشورهای کره ، چین و اخیرا هند در این بسیار پرطرفدار است ، که هر کدام از برندها با گرماژ برابر زیر دست متفاوتی نسبت به هم دارند .
در وب سایت تمپلیت تعدادی از سایز و قالب پرطرفدار چاپ کاتالوگ وجود دارد که اگر شما قالب خاصی ندارید می توانید فرم خام چاپ کاتالوگ A4 و A5 ، خشتی را از بخش سایز مناسب برای کاتالوگ بصورت گسترده دانلود و از آنها الگوبرداری کنید. فرمت فایل باید به صورت CMYKو با ۳۰۰ رزولوشن باشد. همچنین فواصل برش رعایت شود انجام شود . ما در فرمت های TIF،TIFF،EPS،AI،PSD و PDF را میپذیریم. سند های PSD،PDF و AI باید در حالت CMYK باشند تا از خروجی دقیق رنگ اطمینان حاصل شود. لطفاً توجه داشته رزولوشن پرونده باید ۳۰۰dpi تنظیم شود. و پس از اجزا برای چک نهایی به ما ارسال کنید .
کاتالوگ تبلیغاتی هم طور از نام پیداست یک ابزار بیزنس است، شما می خواهید از این دفترچه تبلیغاتی کسب درآمد ،افزایش فروش، معرفی محصول و تثبیت و ارتقا برند خود کنید،همین این عوامل با چاپ کاتالوگ ساده بدست نمی آید.
اعتبار یک دفترچه با مشخصات مثل کیفیت چاپ ، کاغذ مناسب ، طرح خاص و جسورانه در مرحله اول و سپس خدمات تکمیلی مثل : سلفون خاص مخملی ، یووی برجسته ، طلاکوب و نرقره کوب ، برش خاص روی جلد ، ساخت پاکت مخصوص و … بدست می آید . برای دریافت این خدمات می توانید بصورت حضوری در شرکت مراجعه و نمونه کار ما را بازدید نمایید .
مجموعه ما قبل از چاپ کاتالوگ مرحله اجرا، فایل چاپی طراحی شده را مورد بازبینی فنی (برش ۳ طرفه ، کد رنگ ها ، کیفیت عکس ها ) قرار می دهد ، فایل برای شما جهت چک نهایی (درصورت ایراد گزارش می شود) ارسال میشود و سپس ماکت دفترچه برای تایید ترتیب و شماره صفحات برای شما ارسال می گردد . پس از بازبینی دقیق از طرف شما و امضای آن به منظور تائید کردن آن،و فایل برای لیتوگرافی و چاپخانه ارسال میشود. فقط نکته مهم اینکه بعد از تائید و زمانی که سفارش شما در حال چاپ کاتالوگ است، امکان تغییر املایی سفارش و سایر ایرادات که در متن و طرح وجود نخواهد داشت، پس در تائید طرح و فایل خروجی باید دقت بیشتری انجام شود.
سفارش چاپ کاتالوگ در زمان عادی (سریع) طی ۴ تا ۷ روز کاری آماده سازی می شود . چاپ کاتالوگ فوری و سریع می توان در ۳ روز کاری تولید می شود ، زمان تولید یک روز پس از تائید سفارش و پرداخت شما آغاز میشود. اگر سفارش شما تائید فنی شود و پرداخت توسط قبل ۱۲ ظهر پردازش شود، زمان تولید آن روز شروع میشود. البته ما تمام تلاش خود را برای ارائه مناسبتر انجام میدهیم. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است تولید گاهی تحت تاثیر تاخیرهای پیشبینی نشده قرار گیرد. بسته به روش حمل و نقلی و مقصدی که شما انتخاب میکنید، به طور کلی ۱ تا ۲ روز دیگر به زمان تولید اضافه میشود.
آژانس تبلیغاتی سیبل به عنوان یک مجموعه مشتری محور در صنعت چاپ و طراحی، رضایتمندی مشتریان خود را در اولویت اول قرار داده و در همین راستا پاسخگویی نسبت به هرگونه مشکل در محصول ارائه شده و مرتفعسازی آن را از وظایف اصلی خود میداند.
کارشناس پشتیبانی
اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)