جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت با وردپرس

همه چیز را درباره طراحی سایت با وردپرس بدانید

اگر تاکنون در زمینه طراحی سایت و مدیریت محتوا فعالیت داشته اید، احتمالا بارها در مورد طراحی سایت با وردپرس شنیده اید. طراحی سایت و مدیریت محتوا جزء مهم ترین کارهایی هستند که در دنیای وب از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. در گذشته تنها برنامه نویسانی که کدنویسی می کردند قادر به طراحی سایت و مدیریت محتوای آن بودند. زیرا سیستم و نرم افزار منسجمی برای این کار وجود نداشت. اما امروزه با نرم افزارهایی مانند وردپرس، همه افراد می توانند مدیریت محتوای سایت خود را در دنیای وب انجام دهند. در این مقاله می خواهیم به معرفی کامل طراحی سایت با وردپرس و ویژگی های بارز آن بپردازیم. 

طراحی سایت با وردپرس چیست؟

طراحی سایت با وردپرس با استفاده از نرم افزار وردپرس انجام می شود. نرم افزار وردپرس یک نوع سیستم تولید محتوا است که از پیش کد نویسی های مربوط به آن انجام شده اند. این نرم افزار دارای قالب ها و افزونه های بسیار متنوعی است. با استفاده از این قالب ها می توانید هر نوع وب سایت، وبلاگ و یا برنامه را طراحی کرده و محتوای آن را مدیریت کنید. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و یک سیستم متن باز و فوق العاده انعطاف پذیر می باشد. با آموزش طراحی سایت با وردپرس می توانید به آسانی به طراحی سایت بپردازید بدون آن که نیازی به کونویسی داشته باشید. 

نحوه طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس می توانید تمام آموزش های مربوط به نصب و استفاده از وردپرس را دریافت کنید. جالب است بدانید که نرم افزار وردپرس کاملا رایگان می باشد و می توانید آن را بدون هیچ هزینه ای دانلود کنید. هاست وردپرس از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی می کند. بنابراین در طراحی سایت های ایرانی با وردپرس هیچ محدودیتی وجود ندارد. با دانلود و نصب وردپرس روی سرور خود، این نرم افزار یک پیشخوان در اختیار شما قرار می دهد. از طریق این پیشخوان می توانید به طراحی و مدیریت بخش های مختلف سایت بپردازید و به آسانی به تمام امکانات آن دسترسی داشته باشید.

با وردپرس چه نوع سایت هایی را می توانیم طراحی کنیم؟

سایت ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها ممکن است به جهت هدف خاصی راه اندازی شده باشند. با طراحی سایت با وردپرس می توانید به طراحی انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی و شخصی بپردازید. المان ها و قالب هایی که وردپرس در اختیار شما می گذارد، بسیار متنوع هستند. بنابراین می توانید امکانات متعددی را به سایت اضافه کرده و نوع کاربری سایت خود را مشخص کنید.

ویژگی های هاست وردپرسی

طراحی سایت با وردپرس می تواند مزیت های فوق العاده ای داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای طراحی سایت خود از این نوع سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. با سفارش طراحی سایت با وردپرس می توانید از تمامی مزیت های داشتن یک سایت قوی و هدفمند از جمله بکاپ گیری منظم و روزانه، استفاده از پهنای باند و ترافیک منظم، استفاده از سرور لینوکس از نوع آپاچی، استفاده از پایگاه داده Mysql ورژن ۵.۰ و بالاتر و یا پایگاه داده MariaDB با ورژن ۱۰ یا بالاتر و… برخوردار شوید. 

کاربرد بسیار آسان و راحت هاست وردپرس

یکی از مهم ترین مزیت هایی که طراحی سایت با وردپرس دارد، آسانی و راحتی در کاربرد سایت است. زیرا به راحتی می توانید به تمام بخش ها و امکانات مختلف سایت خود دسترسی داشته باشید. بنابراین کسانی که تجربه و دانش خاصی در زمینه مدیریت محتوا ندارند نیز به آسانی می توانند با سایت وردپرسی کار کنند. کاربرد روان این سیستم سبب شده تا افراد ترجیح دهند با استفاده از این نرم افزار سایت خود را طراحی نمایند. 

بیشتر بخوانید: نحوه حل مشکل Error: Apache shutdown unexpectedly در XAMPP

با وردپرس در سریع ترین زمان ممکن یک وب سایت طراحی کنید

طراحی سایت با وردپرس در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. اگر طراحی سایت به صورت اختصاصی و با استفاده از کدنویسی صورت گیرد ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. زیرا برنامه نویس باید تمام بخش های آن را کدنویسی کند. اما این کار با استفاده از سیستم وردپرس در عرض تنها یک روز نیز قابل انجام است. بنابراین کسانی که نیاز فوری به طراحی سایت دارند می توانند بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان، سایت خود را تحویل گیرند. 

طراحی سایت های منسجم و دقیق با هاست وردپرس

منسجم بودن و کارکرد صحیح نیز جز ویژگی های طراحی سایت با وردپرس است. گاهی در عملکرد سایت هایی که با روش کدنویسی طراحی می شوند، اختلال پیش می آید. زیرا بروز هرگونه اشتباه در کدنویسی می تواند به ضرر سایت تمام شود. سایت های وردپرسی دارای انسجام و نظم دقیقی در ساختار خود هستند و تمام بخش های آن با یکدیگر هماهنگ می باشند. بنابراین اختلال در عملکرد این سایت ها به ندرت مشاهده می شود. 

تضمین امنیت سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس می تواند سبب تضمین امنیت سایت شود. به صورت کلی سایت های وردپرسی در مقایسه با سایت های دیگر امن تر هستند. زیرا کونویسی این سایت ها به صورت دقیق انجام شده است. البته برخی معتقدند که سایت های وردپرسی امنیت بالایی ندارند. اما این موضوع با توجه به بروزرسانی های مرتب این نرم افزار کامل صحت ندارد. نرم افزار وردپرس تمام تلاش خود را برای تامین امنیت سایت شما انجام می دهد. 

ساده شدن بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

طراحی سایت با وردپرس باعث می شود که سئو کردن سایت بسیار آسان تر باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو مانند موتور جستجوی گوگل یکی از رازهای موفقیت سایت های معتبر است. بدون سئو سازی، سایت نمی تواند عملکرد خوبی داشته و تمام مزیت های خود را نشان دهد. سئو سازی برای صاحبان سایت ها یک چالش محسوب می شود. وردپرس می تواند این چالش را برای شما آسان تر کرده و مدیریت کلمات کلیدی را برای شما راحت تر کند. 

با WordPress قالب هایی رایگان و متنوع در اختیار دارید

قالب های رایگان و با تنوع بالا یکی دیگر از مزیت های مهم طراحی سایت با وردپرس است. نرم افزار وردپرس قالب های متنوعی را با افزونه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید زیباترین و کاربردی ترین سایت ها را با استفاده از نرم افزار وردپرس طراحی کنید. المان ها و امکاناتی که این قالب ها در اختیار شما قرار می دهند، بی نظیر هستند. بنابراین هیچگاه کمبود امکانات و المان ها را در سایت خود حس نخواهید کرد. 

جمع بندی:

در پایان باید به شما بگوییم اگر می خواهید یک سیستم مدیریت محتوایی قوی برای وب سایت خود راه اندازی کنید همین الان وردپرس را طراحی و اجرا کنید.