جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیگما چیست؟ و کاربرد های آن

فیگما چیست؟

فیگما (figma) یک نرم افزار جامع و کامل در زمینه طراحی و ساخت رابط های کاربری می باشد. سوالی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد، این است که کاربرد فیگما چیست؟ این نرم افزار به کاربران امکان طراحی پروژه های مختلف گرافیکی را فراهم می کند. در این نرم افزار می توان به صورت گروهی، پروژه های مختلف را مدیریت کرد. از امکانات قابل توجه این نرم افزار، می توان به طراحی وب سایت، نرم افزار های مورد استفاده در تلفن های همراه، پست های مربوط به شبکه های اجتماعی و قابلیت های متعدد دیگر اشاره کرد.

یکی از مزیت هایی که در مورد فیگما وجود دارد، استفاده از آن به صورت اپلیکیشن های نصب شده و همچنین نسخه ی تحت وب که با توجه به نوع کاربرد و دسترسی، می توان از هر کدام از آنها استفاده نمود. با کمک این نرم افزار می توانید به راحتی و در هر جایی، به فایل های گرافیکی مختلف خود دسترسی داشته باشید. با این روش، بازدهی کاری شما برای انجام پروژه های مختلف بالا خواهد رفت. به طور کلی فیگما را به عنوان یک نرم افزار چند منظوره می شناسند که کار آن مطابق با تکنولوژی ابری می باشد و از لحاظ عملکردی می توان آن را مشابه با نرم افزار اسکچ دانست.

فیگما دارای پلن رایگان نیز می باشد که با کمک آن می توان به صورت مداوم و بدون محدودیت از آن استفاده نمود. کاربران با استفاده از فیگما این امکان را دارند تا فایل های مختلف خود را در فضا های شخصی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند. همچنین امکان ایجاد گروه های مختلف با دو ویرایشگر همزمان نیز وجود دارد که این ها نیز جز امکانات رایگان این نرم افزار به شمار می روند.

کاربرد و مزایای فیگما

با توجه به قابلیت ها و مزایایی که فیگما دارد، می توان آن را یک نرم افزار منحصر به فرد و پرکاربرد در زمینه طراحی های گرافیکی و پروژه های مختلف به حساب آورد. این نرم افزار برای کسانی که به انجام کار های گرافیکی گروهی علاقه مند هستند، بسیار مناسب است. در ادامه به برخی از مزیت ها و کاربرد های فیگما می پردازیم. لزوم استفاده درست و اصولی از فیگما نیز در گرو اطلاع و آگاهی از کاربرد های متعدد آن خواهد بود.

یکی از مزیت های فیگما، cross platform بودن آن است که باعث می شود تا دست طراحان در انجام پروژه های گرافیکی باز باشد و بتوانند از پلتفرم های مختلف به طراحی های مد نظر خود بپردازند.

یکی دیگر از نقاط قوت فیگما، انعطاف پذیری بالای آن در اشتراک گذاری می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی، فایل ها و طراحی های مختلف خود را با دوستان و یا همکاران خود اشتراک گذاری کنید. در این مورد فقط کافیست که لینک مد نظر خود را که شامل فایل مورد نظرتان است را کپی کنید و آن را با دوستان خود اشتراک گذاری کنید. مزیتی که در این نوع اشتراک گذاری وجود دارد، این است که می توانید با کلیک کردن بر روی لینک مورد نظر، پروژه ی خود را با نمای بزرگ تر و واضح دریافت نمایید.

در فیگما امکان اجرای زنده در موقعیت های مختلف و مناسب وجود دارد. به این صورت که هر نوع تغییر در mockup که با روش های مختلف طراحی انجام شود، توسط بقیه کاربران قابل مشاهده بوده و می توان به صورت زنده آخرین تغییرات را بررسی نمود.

بیشتر بخوانید: نحوه حل مشکل Error: Apache shutdown unexpectedly در XAMPP

آپدیت و بروزرسانی فیگما بسیار سریع می باشد و تغییراتی که در لحظه و در بخش های مختلف فیگما صورت گرفته را می توان در کوتاه ترین زمان ممکن مشاهده نمود. این ویژگی را به عنوان یکی از نقاط قوت و بهترین ویژگی های فیگما به حساب می آورند. زیرا در زمان کوتاهی می توان به آخرین بروز رسانی ها دست پیدا کرد و از انجام دوباره کاری نیز جلوگیری می شود.

یکی از قابلیت های منحصر به فرد فیگما، پروتوتایپ آن می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید به صورت پیش نمایش، طرح های مختلف خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز در زمان ها و موقعیت های مختلف، آن ها را اجرا نمایید. مزیتی که در این قابلیت فیگما وجود دارد، امکان ویرایش قسمت های مختلف و اصلاحات مورد نیاز پیش از مشاهده ی کارفرما خواهد بود. اگر بخواهیم فیگما را از این لحاظ با برنامه اسکچ مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم، می توانیم بگوییم که فیگما دارای برتری نیز می باشد و عملکرد بهتری دارد.

از دیگر کاربرد و مزایا فیگما می توان به کتابخانه های آماده، قابلیت Handoff، امکان مدیریت پروژه ها به صورت گروهی، امکان استفاده ی رایگان و بسیاری مزایای دیگر که باعث محبوب بودن این برنامه در بین طراحان و برنامه نویسان شده است.

هزینه استفاده از نرم افزار فیگما

یکی از مهم ترین موارد برای بسیاری از کاربران، استفاده از برنامه هایی است که به صورت رایگان بتوانند قابلیت های مختلفی را در اختیار داشته باشند. نرم افزار فیگما دارای دسترسی رایگان برای عموم می باشد. اما اگر قصد دارید از تمام قابلیت های فیگما به صورت حرفه ای و کامل استفاده کنید، در نسخه ی رایگان آن قابل دسترس نخواهد بود. برای دسترسی به امکانات و قابلیت های کامل فیگما لازم است تا هزینه هایی جهت نصب و در اختیار داشتن برنامه بپردازید. اما در نسخه ی رایگان نیز که دسترسی به آن امکان پذیر است، امکانات مختلفی فراهم است و می توان بسیاری از کار های گرافیکی را با کیفیت عالی انجام داد.

نتیجه گیری

در قسمت های مختلف برنامه فیگما می توانید با انتخاب پلن رایگان، به صورت نامحدود از امکانات این برنامه استفاده نماید. در این خصوص می توانید به صورت رایگان، یک تیم دو نفره تشکیل دهید و پروژه های خود را به صورت گروهی پیش ببرید. اگر هم قصد استفاده از امکانات بیشتر و تخصصی تر فیگما را دارید، باید با پرداخت هزینه ی مورد نیاز، نسخه ی پولی آن را دریافت نمایید.  به طور کلی، فیگما قابلیت های متعددی را برای کاربران فراهم می کند که مهم ترین آن، امکان انجام پروژه های گرافیکی به صورت همزمان می باشد. اکثر قابلیت های این نرم افزار به صورت رایگان ارائه می گردد و بنابراین امکان استفاده از بخش های مختلف آن برای کاربران وجود دارد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت برنامه فیگما با لینک مستقیم دانلود و همچنین راهنمای نصب و استفاده از این نرم افزار، از طریق این سایت اقدام نمایید.

۰/۵ (۰ نظر)