معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

در این مطلب از سایت سیبل می خواهیم به معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی برای شما کاربران گرامی بپردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد.

همان‌طور که الگوهای ارتباطی  روز به روز در حال پیشرفت و فرا رفتن از مرزهای کشور می‌باشند، آمار متقاضیان استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی و کاربران آنها هم  به طرز چشمگیری در حال افزایش است. در جامعه امروزی اهمیت و نقش مهم رسانه ها و میزان نفوذ آنها  دربین کشورها و ملت های آن ها به همه ثابت شده است.

همانطور که می دانیم،  همه جایی شدن سریع اینترنت، پیشرفت ماهواره‌ها و توسعه یافتن  فناوری های دیجیتالی مدرن به گروه گسترده‌ای از مردم جهان این امکان را داده است  که بتوانند  از نقاط دور و نزدیک  با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ و همزمان ایجاد بکنند.

جمع کثیری از نظریه پردازان بر این باور هستند  که کسانی که رسانه ها را در اختیار دارند، برد اصلی در زمینه ی اقتصادی، اجتماعی و… با آنها است .از آنجایی که رسانه‌ها شکل دهنده افکار عمومی هستند و تاثیر بسیاری بر روی افکار عموم مردم دارند، این موضوع باعث شده است که کسانی که در رسانه ها  توانسته‌اند افکار عمومی را به خود جلب کنند،  سود بسیاری را کسب کنند.

از طرفی دیگ، زمانیکه اسم اینتر نت را می اوریم،سریعا  و به طور نا خود اگاه شمایل شبکه های اجتماعی در ذهن افراد پدیدار می شود.این گونه شبکه ها در داخل کشور ما نیز در حال رواج وپیشرفت روز افزون هستند واین موضوع باعث شده تا مسئولین تلاش کنند تا از میان شبکه های اجتماعی و رسانه های خارجی که هرکدام به نحوی دارای حاشیه ها و مشکلات اخلاقی و اجتماعی خاصی هستند، محیطی سالم،جذاب و مفید برای افراد با فرهنگ و تمدن ایرانی ایجاد کنند.

برای آشنایی بیشتر شما با اینگونه شبکه های اجتماعی به معرفی پنج شبکه اجتماعی که در ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده اند،می پردازیم.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

۱) شبکه اجتماعی توییتر فارسی

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

توییتر فارسی ، با مدیریت علی اکبر صادقی در سال ۱۳۹۱ برای کاربران ایرانی راه اندازی شد که  هدف از این کار، رقابت این رسانه با شبکه های اجتماعی بیگانه و ایجاد محیطی مطلوب و متناسب با فرهنگ وتمدن ایرانی و اسلامی بود. همانطور که از نام این شبکه اجتماعی پیداست، نوع خدمات و فعالیت های آن خیلی به  فعالیت ها وخدمات شبکه اصلی و معروف توییتر نزدیک است.

نقطه قوت توییتر فارسی، امنیت اجتماعی بالا، سادگی و راحتی استفاده کردن از آن است.همچنین این شبکه در مقایسه با شبکه های اجتماعی داخلی دیگر موجود، این مزیت را دارد که  به روزرسانی صفحه هایش با ارسال پیامک توسط کاربران آن انجام می شود.

طبق آخرین آماری که  مدیر این شبکه اعلام نموده است، تعداد کاربران فعال توییتر فارسی حدودا به مرز۲۹۰۰۰ کاربر رسیده است.

۲) شبکه اجتماعی هم میهن

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

شبکه اجتماعی هم میهن ، با مدیریت امیر قاسمی در خرداد ماه سال۱۳۹۰ تاسیس گردید. هدف از تاسیس این شبکه، به وجود اوردن محیطی امن و سالم  از نظر اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی برای کاربران ایرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی ناسالم بیگانه را ندارند، بود.

نقطه قوت شبکه اجتماعی هم میهن ، متناسب بودن با فرهنگ ایرانی و تمدن اسلامی ،کنترل ونظارت بر محتوا و سالم سازی محیط این شبکه تحت نظر ۶۰مدیر و ۶میلیون مخاطب فعال ایرانی می باشد.

۳) شبکه اجتماعی فیس نما

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

شبکه اجتماعی فیس نما نیز، با مدیریت علیرضا قاسم پور در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. که هدف از تشکیل این رسانه رقابت با شبکه های اجنماعی بیگانه و فراهم اوردن محیطی مطلوب و متناسب با فرهنگ ایرانی ومکانی امن برای کاربران ایرانی بود.

از نقاط قوت شبکه اجتماعی فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی، می توان حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در زمینه ی موضوعات شبکه های اجتماعی ، امکانات  سرشار ومتعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران توسط مدیران این رسانه را برشمرد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  تحلیل و معرفی سایت : شرکت دوو الکترونیک

طبق آمار منتشر شده توسط خود این شبکه، کاربران رسانه ی فیس نما حدودا بیش از یک میلیون نفر می باشند.

۴) شبکه اجتماعی افسران

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

مدیرشبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به طور مختصر افسران نامیده می شود، در قسمت مربوط به معرفی رسانه ی اجتماعی خود این چنین بیان نموده است : با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، تصمیم گرفتیم تا شبکه افسران را به منظور  ایجاد بستری برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها ،وجود شبکه  ای توزیعی برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده ، انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاعات ، بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا و توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن و موارد بی شمار دیگر راه‌اندازی کنیم.

یکی از مزایای بارز  شبکه اجتماعی افسران، توزیع محتوای مطلوب، دسترسی سریعتر و گسترده تر به محتوا برای کاربران  وامکان دسترسی همه افراد ایرانی به آن  می باشد ؛ بدیهی است که کاربران این شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند  اعضای اینگونه شبکه ها دارای کاربران فعال  بیشتری باشند  . از نگاهی دیگر ویژگی های شبکه اجتماعی افسران به گونه ای است که پیش بینی می شود کسانی  که سعی دارند با دیدگاه‌ها و نظرات مردم بدون واسطه ارتباط داشته باشند به این رسانه علاقه مند خواهند شد.

۵) شبکه اجتماعی کلوب

معرفی پنج شبکه اجتماعی پر طرفدار ایرانی

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی ایرانی بسیار کارامد،شبکه ی اجتماعی کلوب است . در قسمت معرفی نامه ی  این شبکه  اینگونه  درج شده است: سایت اینترنتی کلوب دات کام درروز یکم دی ماه سال ۱۳۸۳ با توجه به  نیازهای اساسی امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد؛ تا به عنوان  جایگاهی برای ایجاد ارتباط بین مردم ایران ودیگرکسانی که فارسی زبان بوده و در کشور های دیگری زندگی می کنند،تبدیل شده و مردم از سراسر دنیا بتوانند برای داد وستد اطلاعات خود با دیگران ،  برطرف کردن و یا درجریان گذاشتن یکدیگر ازنیازها ، ارئه یا تبلیغات کالا و خدمات،  امکان برخورد و اشنایی همکارانی از راه دور ، پیدا کردن دوستان قدیمی و ….  از این شبکه اجتماعی بهره ببرنند.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  تحلیل و معرفی سایت : کانون قلم چی

این شبکه سایت اشتراک ویدئو “آپارت” را نیز در زیرمجموعه خود داده است که هدف از این کارارائه خدمات با تنوع بالاتر و ایجاد بیشترین بازخورد و کارایی برای شبکه اجتماعی مذکور است.

یکی دیگر از اهداف سایت کلوب، معرفی نمودن امکانات و قابلیت های موجود و انطباق آنها با مشکلات و نیازها و کاستی های امروزی موجود در ایران است؛با این امید که با کمک این شبکه اجتماعی این موقعیت پیش بیاید که با صرف کردن کمترین هزینه های ممکن، خدمات و اطلاعات خواسته شده توسط کابران در اختیارشان قرار بگیرد وامید واریم که این موضوع  در سطح اجتماعی باعث افزایش بهره وری و کارایی، جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در زمان و مسائل مادی بشود.

 

برای تفکر

شاید بتوان در شبکه های اجتماعی ایرانی و درون مرزی فارسی زبان در زمینه های مختلفی از جمله از لحاظ امکانات فنی یا مخاطب ها ، نسبت به غول‌های جهانی نقاط ضعف شدیدی  پیدا کرد؛ اما با مورد توجه قرار دادن امکانات و مزیت های خاص و منحصربه فرد موارد فنی این شبکه ها، و در برخی از آنها، ظرفیت و بودجه ی ناچیز فنی و مالی ، عدم  داشتن جذابیت های ناصحیح و گمراه کننده مبتذل، همانند شبکه های موجود درغرب، الزامیست خود را موظف به پیشتیبانی از آنها  بدانیم و تلاش آنها را نادیده نگرفته و بستاییم و با عضویت دراینگونه شبکه ها، در محیطی با امنیت کامل و مکانی که جایگاه تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، به برطرف کردن نیاز های خود یا به ارائه خدمات و… بپردازیم.

از خوانندگان عزیز و گرامی این مطلب تقاضا می کنیم که نظر خود را در مورد شبکه های اجتماعی ذکر شده در بالا یا شبکه های اجتماعی ایرانی  یا بین المللی دیگر، برای ما ارسال فرمایند.

منبع*:yjc.ir

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Supportscreen tag