روندهای سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

روندهای سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

در این مطلب از سایت سیبل قصد داریم به بررسی روندهای سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. در صورتی که به مباحث سئو در دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که صاحبان کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر پیدا کرده اند، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی می باشد. برای اینکه بتوان بازاریابی اینترنتی را به خوبی انجام داد، نیاز به طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت  یا سئو سایت می باشد. از این رو آشنایی با روندهای سئو می تواند کمک شایانی به دیجیتال مارکتینگ بنماید. زیرا موفقیت در کسب رتبه های نخست موتورهای جست و جو از جمله گوگل، تنها با توجه ویژه به روندهای سئو حاصل می شود.

به روز بودن افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، می تواند به موفقیت آنها در این کار کمک بسیار زیادی بکند. آشنایی با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل و همچنین جدید ترین روندهای سئو می تواند سبب بهبود عملکرد و بازدهی بهتر دیجیتال مارکتینگ شود. معمولا هر کسب و کاری که بازاریابی دیجیتال خود را توسط افراد حرفه ای انجام داده، توانسته است از رقیبان پیشی بگیرد. بدین ترتیب در ادامه این مقاله برخی از روندهای سئو معرفی شده، تا همه افراد بتوانند تا حدودی از این روند ها در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

۱۰ روند سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ عبارتند از : 

۱-   جست و جوی صوتی یکی از بهترین روندهای سئو

یکی از بهترین روندهای سئو که می تواند در دیجیتال مارکتینگ نیز تاثیر بسزایی داشته باشد، جست و جوی صوتی می باشد. استفاده از Google assistant، Alexa assistant و Siri که سه نمونه از دستیار های مجازی بوده، می تواند کمک کند تا سئو سایت به بهترین شکل ممکن انجام شده و این سئو می تواند به دیجیتال مارکتینگ کمک کند. بدین ترتیب کسب و کارهایی که نیاز به افزایش نرخ تبدیل و همچنین بهینه سازی کلمات کلیدی مورد نظر داشته، می توانند از جست و جوی صوتی برای ارتقای سئو سایت و گرفتن رتبه های نخست گوگل استفاده کنند.

۲-   Video Engagement

یکی از روندهای سئو که می تواند کمک شایانی به موفقیت سایت های اینترنتی کسب و کارهای مختلف بکند، Video Engagement می باشد. محتوای تعاملی که شامل ویدئو و یا عکس بوده، می تواند تاثیری بسیار مطلوب بر روی سئو سایت داشته باشد. بدین ترتیب افرادی که می خواهند کاربران استقبال بسیار بیشتری از سایت آنها کرده و میزان رضایت و نرخ تبدیل آنها نیز افزایش یابد، می توانند از محتوای تعاملی مانند Video Engagement استفاده کنند.

۳-   مقاله خبری بدون اعتبار باید فیلتر شوند

از دیگر روندهای سئو که می تواند برای موفقیت کسب و کارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ نیز بسیار مفید و موثر باشد، حذف یا فیلتر کردن مقاله هایی بوده که نامعتبر می باشند. منتشر کردن اخبار نامعتبر و غیر صحیح، می تواند نارضایتی کاربران را به دنبال داشته باشد. از این رو نیاز است مقالات علاوه بر داشتن زیبایی و روان بودن، دارای بار علمی مناسب و منبع موثق نیز باشند. در غیر اینصورت ممکن است تاثیر منفی بر روی بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

۴-   تمرکز بیشتر بر روی قسمت های ساختار یافته

تمرکز مناسب بر روی برخی از بخش ها که دارای ساختار بهتری می باشند، می تواند یکی از روندهای سئو باشد. بدین ترتیب با تمرکز بیشتر بر روی بخش های سازمان یافته می توان بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن انجام داد. این کار می تواند افراد جدید و زیادی را به یک سایت سوق بدهد. زیرا افرادی که حتی یک سایت را نمی شناسند، ممکن است از طریق موتورهای جست و جو وارد یکی از صفحات آن سایت شوند. بدین ترتیب سئو سایت می تواند به افزایش درآمد از طریق اینترنت برای کسب و کارهای مختلف کمک کند.

۵-   الگوریتم Mobile-First گوگل

یکی از الگوریتم های گوگل که تاثیر بسیار زیادی نیز بر روی سئو سایت دارد، الگوریتم Mobile-First گوگل می باشد. این الگوریتم جایگاه های بهتری به سایت های جست و جو شده از طریق موبایل می دهد. بدین ترتیب می توان متوجه شد که در آینده بیشترین میزان بازدیدهای سایت ها از طریق موبایل می باشد. از این رو طراحی سایت به صورت ریسپانسیو و یا واکنش گرا برای نمایش بهتر بر روی موبایل و تبلت نیز اهمیت بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد. بدین ترتیب الگوریتم Mobile-First را نیز می توان یکی از روندهای سئو به شمار آورد.

۶-   اهمیت سرچ در شبکه های اجتماعی مختلف

با توجه به استفاده ای که همه افراد از شبکه های اجتماعی دارند، می توان به این نتیجه رسید که می توان از این ابزار نیز به عنوان یکی از روندهای گوگل استفاده کرده و به ارتقای سایت و افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک کرد. بدین ترتیب بازاریابی اینترنتی با روند بسیار مناسب تری انجام می شود. البته باید محتواهای شبکه های اجتماعی نیز به صورت تخصصی بهینه شده و مطالب به صورت فنی و تخصصی باشند، تا تاثیر آنها بر دیجیتال مارکتینگ بیشتر شود.

۷-   اینفلوئنسر مارکتینگ و لینک بیلدینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از جالب ترین و تاثیر گذار ترین روش های دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. زیرا اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند لینک های متعددی را به سایت برگرداند. این نوع لینک بیلدینگ می تواند تاثیر بسیار مناسبی بر روی سئو سایت داشته باشد. بدین ترتیب اینفلوئنسر مارکتینگ را می توان از جمله تاثیر گذار ترین روندهای سئو به شمار آورد.

۸-   کمپین های تبلیغاتی آگاهی دهنده

کمپین های آگاهی دهنده که به عنوان کمپین های تبلیغاتی معتبر شناخته می شوند، می توانند از دیگر روندهای سئو به شمار بروند. تبلیغاتی که از طریق تلویزیون و یا چاپ محصولات مختلف انجام می شود را می توان کمپین های تبلیغاتی آگاهی دهنده دانست. کمپین های تبلیغاتی آگاهی دهنده می تواند در برندینگ تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.

۹-   کمیت و کیفیت محتوا

تولید محتوا یکی از موضوعاتی است که برای دیجیتال مارکتینگ یک امر اجتناب ناپذیر است. اما برخی از افراد ممکن است بر روی کمیت محتوا وقت زیادی صرف کرده و از کیفیت آن چشم پوشی کنند و یا برعکس، اما باید توجه داشت که زمانی تولید محتوا می تواند یکی از روندهای سئو به شمار برود، که کمیت و کیفیت را با هم داشته باشد.

   ۱۰- تولید محتوای غنی

معمولا محتوای تولید شده که در سایت های مختلف برای بهبود سئو و در نتیجه تاثیر گذاری بهتر بر روی بازاریابی اینترنتی درج می شود، باید غنی باشد. یعنی این محتوا باید به صورت مستقیم به موضوع مورد نظر بپردازد و از حاشیه به دور باشد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  آشنایی با عوامل موثر بر سئو موبایل

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
پشتیبانی