محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

در این مطلب از سایت سیبل قصد داریم محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان را به شما همراهان گرامی معرفی نماییم. یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر باعث تاثیر گذاری بسیار زیادی در زندگی بشر شده است، شبکه های اجتماعی می باشند.

هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارای یک سری توانایی ها و محدودیت ها می باشد. بدین ترتیب معمولا همه آنها دارای تعدادی مخاطب خاص بوده، که این موضوع باعث شده تا سازندگان نرم افزار و اپلیکیشن در دنیا، ساخت شبکه های اجتماعی را بسیار سودمند و با ارزش بدانند.

شبکه های اجتماعی با اهداف بسیار متفاوتی ساخته شده و می توان حتی از آنها برای رونق کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیز استفاده کرد. زیرا به کمک شبکه های اجتماعی می توان به راحتی مشتریان واقعی یک کسب و کار را به صورت هدفمند پیدا کرده و با تولید محتوای تبلیغاتی مناسب، آنها را به خرید محصول مورد نظر ترغیب کرد.

زندگی روزمره بسیاری از افراد از جمله سیاستمداران و چهره های مشهور به شبکه های اجتماعی گره خورده است. زیرا به کمک این شبکه ها می توان بسیاری از امور روزانه خود را نیز به راحتی و بدون صرف زمان و هزینه اضافی انجام داد. شناخت بهترین و پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی دنیا باعث می شود تا نیازی به ساخت صفحه در همه شبکه های اجتماعی نباشد.

پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی دنیا عبارتند از :

فیسبوک – Facebook

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

فیسبوک را می توان از جمله معتبر ترین و بزرگترین شبکه های اجتماعی موجود در دنیا دانست. زیرا هم تعداد کاربران و هم میزان معروفیت فیسبوک با سایر شبکه های اجتماعی قابل مقایسه نمی باشد. تاریخ دقیق تاسیس فیسبوک به سال ۲۰۰۴ بر می گردد. حدود ۱٫۹ میلیارد نفر در ماه از فیسبوک استفاده می کنند. این موضوع می تواند گواه بر آن باشد که کاربران از فیسبوک رضایت بسیار بالایی دارند.

 

توییتر – Twitter

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

با اینکه توییتر پست های کاربران را به ۱۴۰ کاراکتر محدود کرده، اما یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا بوده، زیرا ۳۲۰ میلیون نفر به صورت ماهانه در توییتر فعالیت دارند. این موضوع نشان می دهد که بسیاری از کسب و کارها از این بازاریابی در شبکه اجتماعی برای  رونق کسب و کار خود استفاده می کنند. پاسخ به سوالات مشتریان و همچنین منتشر کردن اخبار روزانه در قالب پست های کوتاه و جذاب، باعث محبوبیت توییتر در بین کاربران شده است. تاسیس توییتر به سال ۲۰۰۶ باز می گردد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  معرفی وب سایت شرکت مایکروسافت

 

لینکدین – LinkedIn

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان لینکدین می باشد. لینکدین می تواند تخصص ترین نمونه از شبکه های اجتماعی برای معرفی و رونق کسب و کارهای کوچک و بزرگ باشد. بدین ترتیب معمولا اغلب کسب و کارهای دنیا در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. تاسیس لینکدین به سال ۲۰۰۲ باز می گردد، اما به طور رسمی از سال ۲۰۰۳ این شبکه اجتماعی راه اندازی شده است. در حال حاضر کاربران فعال لینکدین به حدود ۴۰۰ میلیون نفر رسیده، که با ۲۴ زبان زنده دنیا از لینکدین استفاده می کنند.

 

یوتیوب – YouTube

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

با استفاده از یوتیوب می توان به راحتی انواع ویدئو های دلخواه را مشاهده و یا اشتراک گذاری کرد. یوتیوب برای افرادی که به دیدن فیلم علاقه دارند، یکی از برترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود. در سال ۲۰۰۵ یوتیوب راه اندازی شده و گوگل پس از یک سال آن را خریداری کرده است. بازدیدهایی که در ماه برای یوتیوب ثبت شده، بالغ بر ۱ میلیارد می باشد.

 

اینستاگرام – Instagram

محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان

در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام توسط مدیران فیسبوک راه اندازی شده است. کاربرانی که به صورت فعال در اینستاگرام فعالیت دارند، بیشتر از ۵۰۰ میلیون می باشند. معمولا اینستاگرام می تواند هم برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد و هم جنبه سرگرمی دارد. زیرا می توان عکس و یا فیلم های مسافرت و همچنین تصاویر مربوط به غذا و کارهای هنری را اشتراک گذاری کرد. اینستاگرام علاوه بر اینکه در دنیا به عنوان یکی از برترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود، در ایران نیز دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  معرفی وب سایت : آژانس هواپیمایی و جهانگردی علی بابا

 

پینترست – Pinterest

معمولا پینترست از نظر نوع کارایی شباهت زیادی به اینستاگرام دارد. در سال ۲۰۱۰ پینترست راه اندازی شده و توانسته در بین رقبا به جایگاه بسیار مناسب و قابل قبولی نیز برسد. پینترست به صورت یک تابلو می باشد، این موضوع کمک می کند تا کسب و کارهای مختلف بتوانند از آن بهره بسیار زیادی ببرند. کاربران فعال در پینترست بیش از ۱۰۰ میلیون بوده که بانوان بیش از نیمی از آنها را تشکیل می دهند. بدین ترتیب کسب و کارهایی که جامعه هدف آنها بانوان هستند، با فعالیت در این شبکه اجتماعی می توانند نتایج بسیار مناسبی را به دست آورند.

آشنایی با برخی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران

محبوب بودن و پر طرفدار بودن شبکه های اجتماعی در دنیا، نمی تواند دلیل و مدرک مناسبی برای محبوب بودن آن در همه کشور ها باشد. مثلا فیسبوک با داشتن بیش از ۱٫۸ میلیارد کاربر، در کشور هایی مانند ایران دارای محبوبیت چندان زیادی نمی باشد. کشور هایی مانند روسیه و چین از دیگر کشور هایی به شمار می روند که فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی پر طرفدار در آنها شناخته نمی شود.

طبق بررسی هایی که از سایت های بسیار معتبر نظیر Similar Web و Alexa انجام شده، می توان به این نتیجه رسید که ۱۱۹ کشور دنیا از مجموع ۱۴۹ کشور همچنان بیشترین استفاده را از فیسبوک دارند. بدین ترتیب طبق آخرین آمار فیسبوک را می توان به عنوان محبوب ترین نمونه از شبکه های اجتماعی به شمار آورد.

لینکدین نیز از ابتدای سال ۲۰۱۶ توانسته در بین کشور های آفریقایی جایگاه بسیار مناسبی پیدا کند. اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی بوده که در ایران به بیشترین میزان محبوبیت رسیده است. ژاپن را می توان از معدود کشور هایی دانست که توییتر به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در آن شناخته می شود. این موضوع نشان دهنده استفاده بسیار زیاد ژاپنی ها از توییتر می باشد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  معرفی وب سایت : بانک پاسارگاد

با توجه به اینکه تلگرام در بین شبکه های اجتماعی جایگاه بسیار مناسبی از نظر تعداد کاربر ندارد، اما در کشور هایی مانند روسیه و ایران به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی شناخته می شود. چند سال پیش اغلب کاربران وایبر را به عنوان شبکه اجتماعی مورد علاقه خود انتخاب می کردند، اما با اختلالاتی که در این شبکه اجتماعی ایجاد شد، بسیاری از کاربران وایبر به تلگرام منتقل شدند. کاربران ایرانی تلگرام حدود ۲۰ میلیون بوده که این موضوع باعث شده تا ۱۲ درصد پهنای باند ایران به تلگرام تعلق بگیرد. پاول دورف و نیکلای دورف دو برادر روسی هستند که تلگرام را راه اندازی کرده اند. تلگرام توسط یک کمپانی آلمانی که مالک ان پاول دورف بوده، مدیریت می شود.

 

نتیجه گیری در مورد بهترین شبکه های اجتماعی دنیا

شبکه های اجتماعی موجود در دنیا بسیار زیاد می باشند. هر کدام از آنها در کشوری خاص و توسط فرد یا گروهی متفاوت طراحی شده اند. برای استفاده از شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف، باید ابتدا قوانین و مقررات آن کشور مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا ممکن است در برخی از کشور ها به دلایل مختلف استفاده تعدادی از شبکه های اجتماعی مشکل ساز شود. از این رو برخی از شبکه های اجتماعی معروف و محبوب دنیا، در ایران با محدودیت هایی مواجه شده اند.

بدین ترتیب معمولا همه افراد برای معرفی کسب و کار خود باید به سراغ شبکه های اجتماعی بروند که در ایران فعالیت آنها قانونی بوده و دارای محدودیت خاصی نباشند. زیرا معمولا اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند که از نظر قانونی مشکلی نداشته باشند. از جمله شبکه های اجتماعی که در ایران با محدودیت هایی مواجه شده اند می توان به فیسبوک و تلگرام اشاره کرد. شبکه های اجتماعی فعال و محبوب در ایران نیز شامل اینستاگرام و واتس آپ می باشند. از این رو اغلب کاربران ایرانی در این شبکه های اجتماعی فعالیت خود را ادامه می دهند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
پشتیبانیscreen tag