جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیریت و پشتیبانی سایت

مدیریت و پشتیبانی سایت

سرپرست و مدیر سایت به فردی گفته می‌شود که دارای نقش‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف یک شرکت است و می‌تواند مجوزهای بسیاری را از بخش‌های مختلف سازمان صادر کند. یک مدیر سایت باید بتواند با بخش محتوا، پیشرفت‌های عملکردی، خطایابی در خدمات، توسعه برنامه وب، سازماندهی اطلاعات، همکاری با تیم IT، به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و میزبانی وب و نگهداری آن را انجام دهد.

شما زمان، انرژی و منابع زیادی را برای پیشبرد حضور وب سایت خود سرمایه گذاری می‌کنید اما نگهداری مداوم، توسعه و برنامه ریزی استراتژیک می‌تواند یک چالش گران قیمت را برای شما به همراه آورد. حضور یک وب هوشمند و پایدار به اندازه افراد در پشت صحنه خوب عمل می‌کند که این امر به یک تیم قابل اطمینان احتیاج خواهد داشت که بتواند به طور مداوم نتایج حرفه‌ای را تحویل دهد و در عین حال از گزینه‌ها و امکانات جدید نیز بهره‌مند شود.

علاوه بر این موارد زمینه‌های بسیاری از توسعه و مدیریت وب حرفه‌ای وجود دارد که پیدا کردن یک فرد مجزا برای انجام کار مدیریت سایت که بتواند با طراحی،  توسعه برنامه، کد نویسی، برنامه نویسی، مدیریت بانک اطلاعاتی، بازاریابی و ارتباطات، مدیریت پروژه، معماری اطلاعات، برنامه ریزی استراتژیک و غیره آشنایی داشته باشد و تمام پایه‌های مدیریت کامل وب را تحت پوشش قرار دهد بسیار بهتر از استخدام چندین کارمند با مهارت‌های تخصصی متنوع خواهد بود.

 

آشنایی با وظایف مدیریت سایت

برخی اوقات ممکن است یک سازمان برای حفظ زیرساخت‌ها و هزینه‌های خود تنها به یک مدیر سایت داخلی نیاز داشته باشد مانند شرکتی که مبتنی بر وب است و تمامی کارهای آن به صورت اینترنتی انجام می‌شود. با این حال در بسیاری از سازمان‌هایی که یک تیم برای مدیریت وب سایت خود دارند از کارمندان مختلف با مهارت‌های ویژه دعوت به همکاری می‌کنند.

جهت آشنایی با برخی از وظایف مدیریت سایت مواردی را برای شما نام می‌بریم:

به‌روز رسانی‌های محتوا

پیشرفت‌های عملکردی

پاسخ سریع در مورد اشکالات، خطاها و عیب یابی

توسعه برنامه وب

معماری اطلاعات

مدیریت پروژه

تقاضای پشتیبانی پرسنل

همکاری با تیم IT و سایر کارمندان توسعه

به روز رسانی‌های نرم افزاری و افزونه‌ها

میزبانی وب و نگهداری

 

اهمیت وجود مدیریت و پشتیبان سایت چیست؟

سوالی که ممکن است برخی از افراد با آن مواجه باشند این است که چرا مدیریت وب سایت مهم است؟ واقعیت این است که راه اندازی کردن یک وب سایت به یک مدیریت با پیش زمینه مناسب نیاز دارد. همان‌طور که برخی از مشاغل ارتقا پیدا می‌کنند به طور حتم سایت هم باید با گذشت زمان دچار تغییرات مناسب شود.

یک وب سایت به عنوان نماینده دیجیتال شما در فضای اینترنت و به صورت کاملا زنده و جاندار عمل می‌کند. به این فکر کنید که در تمامی مشاغل محصولات و خدمات تکامل پیدا می‌کنند و در این صورت وب سایت نیز نیازمند این است که متناسب با نیاز بازار در حال تغییر باشد و تجارت شما را تغییر دهد. یک وب سایت با فروشگاه فیزیکی تفاوتی ندارد زیرا وب سایت شما، نماینده فروش در کسب و کار شما است بنابراین همان‌طور که بازار نیاز به تغییر دارد توسعه وب نیز نیازمند تغییر خواهد بود.

بخش‌های مهم یک وب سایت

بگذارید بیشتر در مورد بخش‌های مهم یک وب سایت صحبت کنیم. در زیر به بررسی مهم‌ترین این موارد می‌پردازیم:

معرفی وب سایت: برای داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق، سئو به عنوان یک استراتژی بسیار مناسب شناخته می‌شود اما این هم مهم است که بدانید از همان اول نمی‌توانید به سرعت به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید. یک قاعده بازاریابی ۱۰۰ درصدی وجود دارد که شما می‌توانید به ۸۰ درصد پیشرفت برسید در صورتی که ۲۰ درصد دیگر خرج بررسی، یادگیری و تنظیم هزینه‌های شما شود؛ بنابراین با استفاده از آنالیزهای گوگل به درک بصری از آنچه که در زمینه کاری شما موثر بوده و نبوده است دست پیدا می‌کنید. از این بخش به بعد شروع به تنظیم کپی یا تصاویر در وب سایت می‌کنید تا بازدید کنندگان بیشتری را جذب کنید. به همین دلیل یک مدیر وب سایت مجبور است در به‌روزرسانی افزونه‌های سئو فعال باشد. بدون به‌روزرسانی‌های سایت شما نمی‌دانید که آیا کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی استفاده شده توسط شما مناسب بوده و یا خوانایی عمومی مطالب موجود در وب سایت توانسته معیارهای موفقیت سئو را برای به دست آوردن آگاهی لازم مردم به کار گیرد یا خیر، بنابراین یک مدیر و پشتیبان سایت می‌تواند این کارها را برای شما انجام دهد.

مشارکت وب سایت: یک وب سایت اغلب پایگاه اصلی استراتژی بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌رود و این بدان معناست که شما به احتمال زیاد از پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای هدایت افراد به محتوا یا پست‌های وبلاگ خود بهره‌مند شده‌اید. به محض ورود یک بازدید کننده به وب سایت اولین موردی که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد سهولت استفاده از سایت و خوانایی صفحات است که وی را درگیر نگه می‌دارد. موضوعات استفاده شده در سایت، فرم‌ها و افزونه‌های وب سایت و غیره باید توسط یک سرپرست که مدیریت سایت را برعهده دارد به طور مداوم به‌روزرسانی شود تا یک تجربه بهینه برای بازدید کنندگان فراهم آورده شود.

دیگر بخش‌های مهم یک وب سایت

امنیت وب سایت: احتمالاً امنیت اولین دلیل وجود یک مدیریت وب سایت به شمار می‌رود. از آنجایی که وب سایت یک رسانه دیجیتالی است بنابراین می‌تواند به عنوان بستری برای ورود هکرها به جهت حمله به شبکه و سایت شما به حساب آید. برای جلوگیری از این حملات باید تمامی جنبه‌های امنیتی وب سایت خود را بروز نگه دارید. اگر وب سایت شما هک شود بدین معناست که سرور شما و یا وب سایت شما خراب شده به همین دلیل تهیه نسخه پشتیبان وب سایت یک امر کاملاً ضروری و مورد نیاز است. بدون داشتن نسخه پشتیبان ممکن است وقت و هزینه زیادی را برای تعمیر وب سایت صرف کنید و یا مجبور شوید آن را از ابتدا بازسازی کنید در حالی که با وجود مدیریت سایت که تمامی این کارها را انجام می‌دهد دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

مدیریت وب سایت: یکی از دلایل خوب برای داشتن مدیر وب سایت، میزان تجربه‌ای است که وی در حفظ وب سایت دارد. وی با توجه به تجربه و تبحری که دارد می‌تواند در خصوص تصمیم گیری‌های مهم سایت عمل کرده و آن را به سمت اهداف بلند سازمان پیش ببرد. حال فرض کنید مدیریت سایت نتواند تمامی کارهای خود را به خوبی در زمینه مدیریت و پشتیبانی سایت انجام دهد و در نهایت کاری کند که کارفرما خود تصمیم به مدیریت سایت گیرد و او را از کار برکنار کند.

رعایت همه این نکات باعث می‌شود مدیریت وب سایت به بخش مهمی از تیم بازاریابی یا فنی تبدیل شود. مدیریت وب سایت برای وب سایت‌های کوچک‌تر یک سرویس نسبتاً کم هزینه را ارائه می‌دهد در حالی که سایت‌های بزرگ‌تر ممکن است به یک مدیر تمام وقت نیاز داشته باشند که بتواند بر روی تمامی مسائل گفته شده تمرکز داشته باشد. وجود مدیر سایت یک مسئله جدی محسوب می‌شود زیرا مدیران سایت کسانی هستند که می‌توانند شما و کسب و کار شما را خوب جلوه دهند و از شما و کارتان محافظت کنند.

 

مدیر سایت یا وب مستر کیست؟

مدیر وب سایت فردی است که وظیفه حفظ یک یا چند سایت را بر عهده داشته باشد. حال این عنوان ممکن است به معماران وب، توسعه دهندگان وب، نویسندگان سایت، مدیران وب سایت، صاحبان وب سایت، هماهنگ کنندگان وب سایت و یا ناشران وب سایت مرتبط باشد.

وب مستر چه ویژگی‌ها و وظایفی باید داشته باشد؟

به طور کلی وظایف یک مدیر وب سایت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اطمینان از عملکرد صحیح سرورهای وب، سخت افزار و نرم افزار

طراحی وب سایت

تولید و بازنگری صفحات وب

انجام آزمایش A / B

 پاسخ دادن به نظرات کاربران

بررسی ترافیک از طریق سایت

نیاز به آشنایی با نرم افزار تجارت الکترونیک در سایت‌های تجاری

و غیره

از ویژگی‌های وب مستر می‌توان به افرادی متخصص در زمینه HTML اشاره کرد که در این صورت می‌توانند همه جنبه‌های عملیات وب را مدیریت کنند.

حال بسته به ماهیت وب سایت‌هایی که وب مستران مدیریت می‌کنند ممکن است لازم باشد با زبان‌های برنامه نویسی همچون زبان‌های زیر آشنایی داشته باشند:

ColdFusion

JavaScript

JSP

.NET

Perl

PHP

Python

 Ruby

البته وب مسترها ممکن است با سرورهای وب مانند Apache و مدیریت سرور نیز آشنایی داشته باشند. در کنار وظایف و ویژگی‌های وب مستر نیز می‌توان مسئولیت‌های اصلی مدیر وب سایت را این‌گونه عنوان کرد:

تنظیم و مدیریت حقوق دسترسی کاربران مختلف یک وب سایت یا سیستم مدیریت محتوا

شکل ظاهری و تنظیم ناوبری وب سایت

قرار دادن محتوا

و غیره

تمامی موارد اشاره شده می‌تواند تنها بخشی از وظایف بی شمار یک مدیر وب سایت به شمار رود.

مزیت‌های مدیریت و پشتیبانی خوب

مزیت‌های مهمی که می‌توان برای مدیریت و پشتیبان خوب برای یک سایت عنوان کرد شامل موارد زیر است:

ایمن ماندن: لازمه داشتن کسب و کار آنلاین، ایمنی بالا است. زمانی که کسب و کارهای مرتبط با تجارت الکترونیک رشد می‌کنند افراد سودجو و هکرها به فکر سرقت اطلاعات محرمانه و یا درز اطلاعات یک سایت می‌افتند. شما باید این اطمینان را برای کاربران خود ایجاد کنید که سایتی ایمن دارید و اطلاعاتی همچون جزئیات کارت‌های بانکی آنها و غیره دچار تعرض سودجویان قرار نخواهد گرفت. داشتن گواهی SSL می‌تواند ایمنی سایت شما را بالا برده و وجود یک پشتیبان و مدیریت سایت می‌تواند با انجام روش‌های عالی از هک‌های این‌چنینی جلوگیری کند. مدیر وب سایت می‌تواند کد وب سایت شما را به روز کرده که این کد نیز به مانند فناوری‌های دیگر هر روزه پیشرفت می‌کند. وجود مدیریت وب سایت می‌تواند به به‌روزرسانی کردن این کد کمک کرده و از قرارگیری در معرض هک جلوگیری کند.

آنلاین ماندن: حتما تا به حال با جملات این چنینی برخورد داشته‌اید: “این وب سایت در دسترس نیست” یا “وب سایت در دست تعمیر است”! این مطلب برای بازدیدکنندگان وحشتناک است و می‌تواند به فروشگاه‌های اینترنتی آسیب بسیاری وارد کرده و به کاهش علاقه‌مندی وب سایت منجر شود. شما با این اتفاق پول، مشتری، رهبری و اعتبار خود را نزد کاربران از دست می‌دهید. این مشکل برای سایت‌های قدیمی‌تر به عنوان نقطه پایان در نظر گرفته می‌شود زیرا هر چه سایت قدیمی‌تر باشد رفع مشکل آن طولانی‌تر خواهد بود. با این حال وجود یک پشتیبان و مدیر سایت خوب می‌تواند به عنوان روشی خارق‌العاده به حساب آید که می‌تواند به به‌روزرسانی سایت آن هم با حداکثر تلاش و در مدت زمان کم انجام شود.

پس انداز داشتن: شما هنگام نشت گاز می‌توانید لوله گاز را تعمیر کنید یا لوله‌های آسیب دیده را مجدداً لوله کشی کنید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. کار مدیریت وب سایت نیز همین مفهوم را می‌رساند. زمانی که وب سایت شما قدیمی باشد، به‌روزرسانی کردن آن در صورت ناآگاهی ممکن است به سایت آسیب وارد کند. در این صورت هزینه، زمان و برخی از داده‌های خود را از دست خواهید داد، اما اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید باید از یک مدیریت سایت و پشتیبان مناسب بهره‌مند شوید.

 

 

 

دیگر مزیت‌های مدیریت و پشتیبانی خوب

صرفه جویی در زمان: به‌روزرسانی وب سایت فقط با کلیک بر روی یک دکمه “به‌روزرسانی” انجام نمی‌شود. به‌روزرسانی کردن یک کار حساس است و تمام چیزی که لازم است داشتن فردی است که بتواند به‌روزرسانی را به خوبی انجام دهد. در روند بروزرسانی یک وب سایت، کدهای قدیمی و جدید با یکدیگر ترکیب می‌شوند و اگر اشتباهی رخ دهد این امر اوضاع را خراب می‌کند زیرا در این صورت باید به نسخه پشتیبان وب سایت آن هم پیش از خرابی برگردید که این امر می‌تواند ساعت‌ها به دلیل بارگیری و بازیابی وقت گیر باشد. وب سایت‌های دارای مشکل ممکن است روزها طول بکشد تا تعمیر شوند اما با سرمایه گذاری بر روی یک مدیریت وب سایت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این تغییرات کمتر در کدها اتفاق می‌افتد. مدیر وب سایت می‌تواند با انجام بروزسانی هر ماهه به جای هر ساله از این شرایط جلوگیری کند و استرس کمتری را برای شما به همراه ‌آورد.

مرتبط ماندن: فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. آنچه که مربوط به امروز است به سختی به سال آینده مرتبط خواهد بود. مدیریت وب سایت با افزودن ظاهر جدید و عملکرد عناصر به سایت می‌تواند وب سایت شما را مرتبط با روز سازد. با وجود سایت‌های جدید تعداد محدودی از افراد برای یافتن اطلاعات بیشتر به سایت‌های قدیمی سر می‌زنند و در این بین بیشتر افراد به دنبال محصولات و خدمات جدید هستند. علاوه بر این مدیریت وب سایت در این امر می‌تواند به سئو سایت نیز کمک کند. گوگل عاشق وب سایت‌های به روز است و به همین دلیل سایت‌های به روز از مزیت رتبه بندی بالاتری برخوردار می‌شوند. وجود امنیت و کیفیت سایت نیز از طریق نگهداری وب سایت توسط پشتیبان و مدیریت سایت می‌تواند منجر به رتبه‌های بالاتر وب سایت در گوگل شود و این پاداش شما خواهد بود زیرا وقتی گوگل شما را تایید می‌کند پس حتما سایت خوبی دارید!

خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های خدمات سایت بسیاری همچون شرکت طراحی سایت سیبل وجود دارد که می‌تواند تمامی بخش‌های مربوط به مدیریت و پشتیبانی سایت شما را بر عهده گیرد و در این صورت دیگر نیازی به افراد مختلف برای تعمیر و نگهداری، توسعه و پشتیبانی سایت نخواهید داشت.

شرکت طراحی سایت و تبلیغات سیبل با انجام فعالیت در زمینه طراحی سایت، پشتیبانی و مدیریت سایت می‌تواند مدیریت سایت شما را به افراد مجرب و ماهر سپرده و بهترین خدمات را در این زمینه در اختیارتان قرار دهد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

بهره‌مند شدن از پشتیبان و مدیریت سایت برای تمامی سایت‌های موجود در حوزه کسب و کار اینترنتی امری واجب بوده و وجود یک پشتیبان و مدیریت سایت بسیار مهم است. با کمک شرکت‌های ممتازی همچون شرکت سیبل می‌توان علاوه بر طراحی سایت، مدیریت سایت و پشتیبانی آن را به دست افراد مطمئن این شرکت سپرد.

بهره‌مند شدن از متخصصان این شرکت می‌تواند هر چه زودتر شما را در فضای اینترنت به بازدیدکنندگان معرفی کرده تا بتوانید جایگاه و موقعیت مناسب با شغل خود در فضای اینترنت به دست آورده و با کمک تبلیغات و سئو حرفه‌ای به جایگاه برتر در گوگل دست پیدا کنید.

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با آژانس تبلیغاتی سیبل می توانید از روش های تماس زیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید