جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت خبری

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که در عرصه کسب و کارهای اینترنتی مشغول کار باشد و چیزی از وردپرس نشنیده باشد. یکی از بهترین و البته رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوایی که بسیاری از سایت‌های جهان با هاست‌های اشتراکی و اختصاصی خود از قالب‌ها و افزونه‌های این سیستم برای طراحی سایت خود استفاده می کنند. سیر تکاملی وردپرس در آپدیت هایی که در چند سال گذشته ارائه نموده است، باعث شده که اغلب نیاز‌های یک مدیر حرفه‌ای سایت را تامین نماید و به همین منظور نیز در تمام جهان مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. در این مقاله به طور مفصل درباره انواع سایت‌های وردپرس و به طور مشخص درباره طراحی سایت وردپرس خبری صحبت خواهیم نمود و برخی ویژگی‌های یک قالب آماده سایت خبری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

وردپرس چیست و چه امکاناتی دارد؟

وردپرس (WordPress) به ساده‌ترین تعریف ممکن یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به کمک آن می توان به ساخت وب سایت شخصی پرداخت. کاربری ساده و امکانات ایده آل این سیستم به کاربران این اجازه را می دهد که یک وب سایت استاندارد با رعایت اصول سئو راه اندازی نمایند و به کمک آن به ارائه محتوا یا فروش محصول خود بپردازند.

وردپرس برای نخسین بار در سال ۲۰۰۳ توسط مت مولنوگ به صورت رسمی عرضه شد و تا سال‌ها به عنوان یک بستر مناسب برای وبلاگ نویسان مورد استفاده قرار می گرفت. وب سایت وردپرس در سال‌های ابتدایی شروع به کار خود با یک کد نویسی ساده و ظاهری متحد، امکان ساخت وبلاگ‌های شخصی و فعالیت در آن را به فعالان آن عرصه ارائه می کرد و به عنوان یک پلتفرم برای بلاگر‌ها نیز امکانات ایده آلی داشت. با گذر زمان و عرضه آپدیت‌های جدید این نرم افزار، دیگر وردپرس از یک پلتفرم ساده به یک سیستم مدیریت محتوایی عالی تبدیل شد و در این چند سال با ارائه افزونه‌های خلاقانه و امکانات گرافیکی که در اختیار طراحان سایت قرار داده، تبدیل به یکی از بهترین ابزارها برای طراحی سایت در قالب های مختلف گردیده است.

انواع سایت هایی که می توانید به صورت موفق با استفاده از وردپرس طراحی کنید عبارتند از:

انواع سایت‌های خبری

فروشگاه‌های اینترنتی

سایت‌های شرکتی و سازمانی

سایت‌های دایرکتوری

سایت‌های آموزشی

و…

شما در وردپرس این امکان را دارید که علاوه بر ظاهر سازی‌های کاملاً خلاقانه و شخصی، افزونه هایی را که به عنوان محصول به شما ارائه می‌شود، برای سایت خود برگزیده و استایل شخصی برای سایت خود طراحی نمایید. در ادامه درباره برخی از این افزونه‌ها که برای قالب آماده وب سایت خبری می توانید استفاده نمایید، صحبت خواهیم نمود.

انواع افزونه‌های مورد استفاده در طراحی سایت خبری

افزونه‌ها در وردپرس در واقع منبعی برای ایجاد بخش های مختلف در وب سایت است. شما به کمک این افزونه‌ها می توانید امکانات وب سایت خود را ارتقا داده و دسته بندی‌های مختلفی را برای سایت خود ایجاد نمایید. شاید مهم‌ترین دلیل محبوبیت جهانی وردپرس نیز همین افزونه‌های کاربردی باشند که با ساده‌ترین کاربری امکان استفاده آن‌ها وجود دارد.

تعداد و تنوع این افزونه‌ها بسیار زیاد است و هر ساله نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ منتها از آن جایی که موضوع مقاله امروز ما پیرامون طراحی سایت وردپرس خبری است، می خواهیم برخی از پرکاربردترین افزونه‌های مورد استفاده در قالب‌های سایت‌های خبری را به شما معرفی نماییم:

Scroll Post Excerpt

این افزونه به سایت‌های خبری کمک می کند که یک ساید-بار برای قرار دادن اخبار مهم خود ایجاد کنند و به کاربران سایت این امکان را می دهد که ضمن مرور این ساید-بار (که می تواند شامل مهم‌ترین اخبار و یا آخرین اخبار و… باشد) برای مدیریت آن از اسکرول نیز استفاده نمایند.

Simple Author Box

این افزونه یک باکس در انتها یا ابتدای مطلب ایجاد می کند که می توان در آن نام، تصویر و مشخصات نویسنده مطلب را قرار داده و با قرار دادن یک لینک در آن، کاربران را به پروفایل شبکه اجتماعی یا صفحه شخصی یا آرشیو مطالب این نویسنده هدایت کند.

Yet Another Related Posts

افزونه‌ای که برای طراحی سایت خبری بسیار مهم است و به کاربر پیشنهاد می کند مطالبی مرتبط با آنچه در حال خواندن آن است را نیز مطالعه نماید. این کار سبب کاهش چشمگیر نرخ پرش و افزایش رتبه وبسایت شما خواهد شد.

YOP Poll

این افزونه یکی از رایج‌ترین افزونه‌های ایجاد نظرسنجی در یک مطلب است. چنین افزونه‌ای از آنجایی می تواند برای یک سایت خبری مفید باشد که با کمک آن می توان درباره گزارش‌های مختلف و تحلیل‌های متنوع و همچنین برای ایجاد گزارش‌های دیگر، نظر مخاطبین را پرسیده و یک جامعه آماری برای خود ایجاد نمود.

دیگر افزونه‌های مورد استفاده در طراحی سایت خبری

Super Socializer

این افزونه کمک می کند که مطالب نوشته شده را در شبکه اجتماعی سایت خود نیز به اشتراک بگذارید و در آن، لینک خبر خود را قرار دهید.

W3 Total Cache

از آنجایی که مطالب مختلف در سایت‌های خبری بسیار زیاد بارگذاری می‌شود، این افزونه برای داشتن یک سایت خبری با سرعت بالا، اهمیت بسیاری دارد. این افزونه و تنظیمات درون آن به شما کمک می کند داده‌های پنهان و زائد هر مطلب را به صورت اتوماتیک پاک کرده و به این وسیله سرعت سایت خود را همیشه در بهترین حالت خود نگاه دارید.

Member Ship

این افزونه برای عضوگیری مورد استفاده قرار می گیرد و افزودن آن به یک وب سایت خبری امکان ثبت نام اعضا و ارسال خبرنامه‌های منظم از طریق ایمیل و… را فراهم می سازد.

Player Plugin

این افزونه یکی از بهترین افزونه هایی است که به سایت شما امکان پخش صدا، آهنگ و ویدیو را می دهد و بدین وسیله سایت خبری شما، تبدیل به یک وب سایت چند رسانه‌ای خواهد شد.

افزونه‌های دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آن‌ها برای سایت‌های خبری بسیار واجب است؛ اما آنچه مهم است این پرسش است که آیا یک مدیر سایت خبری لزوماً باید تمام این افزونه‌ها را برای طراحی سایت خود بلد باشد؟! با آن که پاسخ مثبت به این سوال خالی از لطف نیست؛ اما پاسخ عاقلانه تر، خیر است!

متخصصان طراحی سایت قادرند بهترین امکانات شخصی را برای شما ایجاد کرده و قالب سایت شما را کاملاً منطبق بر استانداردها و اولویت‌های سایت‌های خبری برای شما ایجاد نمایند. در ادامه دلایل قاطعی داریم برای آن که به شما بگوییم چرا بهتر است طراحی سایت وردپرس خبری خود را به متخصصین این کار بسپارید.

اهمیت استفاده از وردپرس برای سایت خبری

اگر دقت کرده باشید، اغلب سایت ‌های خبری از قالب ‌های نسبتاً مشابهی برخوردارند و کمتر پیش می آید که یک سایت خبری از جلوه‌های بصری فانتزی و یا ساختاری شبیه یک وب سایت سرگرمی یا سایت فروش اینترنتی استفاده نماید. در واقع اغلب سایت‌ های خبری از پلتفرم وردپرس برای سایت خود استفاده می کنند و برای این کار دلایل زیادی وجود دارد.

شاید نخستین دلیل این موضوع، پرسوناژ مخاطبین سایت ‌های خبری باشد. سایت‌های خبری معمولاً پذیرای کاربرانی از تمامی اقشار جامعه هستند که سطح سواد، فرهنگ و زندگی شان تماماً از هم متفاوت است؛ اما با این حال، همگی در جستجوی یک مطلب جدی یا یک خبر پا به سایت خبری می گذارند. این نکته همه خبرگزاری‌ها را توجیه می کند که برای طراحی سایت خود، از قالب هایی به شکل رسمی و کاربردی استفاده کنند که تمام نیازهای آنان را پوشش دهد.

دلیل دیگر آن می تواند محتوای موجود در یک سایت خبری باشد. اغلب مطالبی که در سایت‌های خبری بارگذاری می‌شود، گزارش‌های روزانه و اخبار و اطلاعات مورد نیاز در جامعه است ک اغلب آن نیز موضوعات جدی و پرسروصدای جامعه است؛ بنابراین قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس شاید بهترین پیشنهاد برای این مضامین باشد.

دلیل دیگر برتری وردپرس برای طراحی سایت خبری، افزونه‌های موجود در وردپرس است که پیش از این نیز به آن‌ها اشاره کردیم. این افزونه‌ها و قالب بندی‌ها این اجازه را به طراح سایت می دهد که تمامی تیترها و اخبار مختلف را در یک صفحه جا دهد تا کاربران به محض ورود به سایت با انبوهی از اطلاعات روبرو شوند.

به طور کلی می توان گفت که سایت‌های خبری اغلب از ویژگی‌های ظاهری مشابهی برخوردار هستند که یک طراح سایت حرفه‌ای باید آن‌ها را برای طراحی یک خبرگزاری آنلاین در نظر داشته باشد. در ادامه درباره ویژگی‌های ظاهری و ساختاری یک سایت خبری استاندارد صحبت خواهیم نمود.

 

ویژگی‌های ساختاری طراحی سایت وردپرس خبری

مهم‌ترین کاربرد یک سایت وردپرس خبری، انتشار اخبار مهم روز و گزارش‌های مختلف و همینطور ویدیوها فایل‌های صوتی خبری است. این سایت ها همچنین به ارائه رپورتاژ‌های تبلیغاتی و محتواهای همیشه سبز نیز می پردازند؛ بنابراین آنچه یک سایت خبری وردپرس باید داشته باشد، در چارچوب همین کاربردها خواهد بود. برخی از مهم‌ترین ویژگی هایی که طراحی سایت وردپرس خبری باید داشته باشد، عبارتند از:

انعطاف پذیر بودن:

نخستین ویژگی مهم در طراحی سایت این است که منعطف باشد و این اجازه را به مدیر سایت بدهد که در بخش‌های مختلف، تغییرات دلخواه خود را ایجاد نماید و در هر بخش، انواع اسکریپت‌ها را قرار دهد. همچنین امکان تغییر رنگ و تغییر شکل بخش‌های مختلف سایت نیز خود دلیلی بر انعطاف سایت است.

واکنش گرا بودن:

ویژگی مهم دیگر در طراحی سایت، رسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن سایت است. این بدان معنا است که سایت شما در گجت‌های مختلف، با ابعاد مناسب و صحیح نمایش داده می‌شود.

ساختار مناسب خبر:

داشتن ساختار مناسب خبر همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، باید به گونه‌ای باشد که بجز هدر سایت، باقی بخش‌های آن جای کافی برای اشتراک گذاری تیترهای کوتاه داشته باشد. اغلب سایتهای خبری مایلند که کاربران را به محض ورود با ده‌ها تیتر جذاب احاطه کنند و او را به خواندن همه مطالب ترغیب نمایند. داشتن ساید-بار‌ها و ابزارها متنوع در ابعاد و با طراحی‌های مختلف، به تحقق این امر کمک خواهد نمود.

سریع و بهینه بودن:

بسیار مهم است که در کد نویسی سایت، از اصول حرفه‌ای پیروی شده باشد و سئوی سایت از کد نویسی اول سایت آغاز شده باشد. استفاده از ابزارهای GT Metrix در طراحی سایت می تواند در این زمینه بسیار کمک نماید.

فارسی بودن پنل کاربری:

کاربری مناسب فقط مختص مخاطبان یک سایت نیست. طراحان حرفه‌ای پنل کاربری فارسی و ساده‌ای را برای مدیران سایت طراحی می کنند که به سادگی بتوانند تمام بخش‌های سایت خود را مدیریت نمایند.

داشتن پشتیبانی دائمی:

بجز طراحی خوب سایت، یک سایت خبری مناسب باید دارای پشتیبانی دائمی نیز باشد؛ چرا که چنین سایت هایی هر لحظه به‌روزرسانی می شوند و آنلاین بودن و صحت عملکردشان بسیار اهمیت دارد.

اورجینال بودن ابزارها و افزونه ها:

اگر افزونه ها، فونت‌ها و سایر ابزارهای مورد استفاده در سایت وردپرس اورجینال و دارای لایسنس واقعی نباشند، آنگاه ممکن است در طول مسیر و مدتی بعد از تحویل سایت طراحی شده به مشکل بربخورید؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که تیمی حرفه‌ای طراحی سایت وردپرس خبری شما را به عهده می گیرند و از تمام ابزارهای اورجینال و دارای لایسنس استفاده می کنند.

 

 

جمع بندی

وردپرس، بهترین پلتفرم برای طراحی سایت‌های خبری است و اگر این طراحی به درستی و با رعایت اصول انجام شود، به سادگی می تواند رتبه سایت شما را در بالاترین جایگاه قرار دهد. گروه طراحی سایت سیبل با تجربه و خلاقیتی که در زمینه طراحی سایت دارند، می توانند یک قالب اختصاصی سایت خبری را برای شما طراحی و پشتیبانی نمایند. تمامی ابزارها و فونت‌های مورد استفاده در این سایت‌ها اورجینال بوده و سایت تحویل شده به شما، تمامی استانداردهای لازم برای تبدیل شدن به یک خبرگزاری آنلاین موفق را خواهد داشت. طراحی سایت وردپرس خبری خود را به گروه سیبل بسپارید.

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با آژانس تبلیغاتی سیبل می توانید از روش های تماس زیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *