جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی با وردپرس

فرقی نمی‌کند که شما به تازگی مطب و یا کلینیک خود را تاسیس کرده باشید و یا مدتی است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستید، در هر صورت یک چیزی در این بین بسیار مهم است و آن هم «برقراری ارتباط بهتر با بیماران و جذب بیماران بیشتر» است که طراحی سایت پزشکی می‌تواند در این امر به کسب و کار شما کمک کند. با داشتن یک وب سایت پزشکی می‌توانید با تخصص خود در این زمینه به افرادی که به مهارت‌های شما احتیاج دارند و می‌خواهند از روش‌های درمانی شما بهره‌مند شوند کمک کرده و ارتباط بیشتری را به جهت برطرف کردن مشکلات‌شان با آن‌ها برقرار کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد وب سایت استفاده از قالب وردپرس است که در حال حاضر بسیاری از سایت‌های پزشکی از آن به جهت طراحی سایت پزشکی خود استفاده می‌کنند. خوشبختانه وردپرس دارای قالب‌های بسیار زیبا و جذاب برای پزشکان با تخصص‌های خاص، دندان‌پزشکان و سایر تخصص‌های پزشکی و درمانی است؛ به گونه‌ای که شما می‌توانید به راحتی سایت دلخواه‌تان را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید.

اهمیت طراحی سایت پزشکی با وردپرس

یک وب سایت پزشکی و در واقع یک طراحی سایت پزشکی خوب به طوری که براساس پایه و اصول سئو طراحی شده باشد و اطلاعات آن از نظر گوگل مورد توجه قرار گرفته باشد، می‌تواند منجر به معروفیت بیشتر شما در فضای اینترنت شده و هنگامی که بیماران مشکلات خود را که به گونه‌ای با تخصص شما در ارتباط است جستجو می‌کنند، می‌توانند شما را به راحتی پیدا کرده و به جهت درمان مشکل خود به شما مراجعه کنند.

با کمک وردپرس نه تنها می‌توانید وب سایت خود را به سادگی راه اندازی کنید بلکه این امکان را دارید تا از هزاران افزونه ارزشمند در آن بهره‌مند شوید که می‌تواند به شما کمک کند تا بیماران بیشتری اقدام به رزرو نوبت کرده و این امر می‌تواند به گونه‌ای منجر به حرفه‌ای‌تر شدن انجام خدمات شما شود.

طراحی سایت پزشکی با وردپرس می‌تواند به شما این امکان را بدهد که سایت خود را بسیار جذاب طراحی کنید، به گونه‌ای که بیماران در همان بازدید اول علاقه‌مند به سایت و خدمات شما شوند. در کنار جذابیت‌های طراحی، موضوع مهمی که در مدیریت یک سایت پزشکی بسیار مهم است، امکان پاسخگویی سریع و در کمترین زمان ممکن است.

زمانی که بیماری مشکل خود را مطرح می‌کند شما باید از یک مشاوره پزشکی در سایت بهره‌مند شوید تا بتوانید در مورد سوالات بیماران، آن‌ها را به خوبی راهنمایی کرده و در صورت نیاز به مشاوره حضوری، به صورت آنلاین به آن‌ها وقت دهید تا بتوانند با پزشک دیدار داشته باشند.

به طور کلی سایت پزشکی باید به گونه‌ای طراحی شود که بیمار پس از مراجعه به سایت بتواند به راحتی جواب پرسش‌های خود را دریافت کرده و بدون هیچ‌گونه مشکلی به صورت آنلاین اقدام به گرفتن وقت کند و پرداخت ویزیت را نیز به صورت آنلاین انجام دهد.

طراحی سایت پزشکی با وردپرس چه ویژگی‌های ظاهری دارد؟

ظاهر سایت از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک سایت به خصوص یک سایت پزشکی به شمار می‌رود. زمانی که فردی از یک سایت بازدید به عمل می‌آورد، در صورتی که طراحی سایت به گونه‌ای باشد که فرد نتواند به خوبی پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کند و در واقع با ورود به سایت گیج شود، در این صورت از سایت خارج می‌شود که این عمل برای سایت شما یک امتیاز منفی به شمار می‌رود.

افراد به ظاهر یک سایت توجه زیادی می‌کنند، زمانی که از رنگ‌های زیبا و آرامش بخش در طراحی سایت پزشکی استفاده کنید به طبع فرد بازدید کننده به طراحی ظاهری سایت علاقه‌مند شده و به بازدید از قسمت‌های مختلف سایت می‌پردازد. در مقابل زمانی که ظاهر سایت زیبا نباشد و از رنگ، فونت، عکس و… به خوبی استفاده نشده باشد و کاربری راحتی نداشته باشد، فرد بلافاصله از سایت خارج می‌شود.

در جمع بندی این صحبت‌ها می‌توان گفت مهم‌ترین چیز در نظر مخاطب، طراحی زیبا و مناسب یک سایت است. پس از زیبایی سایت، مورد دیگری که باید به آن توجه کرد معرفی ارائه خدمات منحصر به فرد در صفحه آغازین سایت است. زمانی که شما از یک شعار جذاب به جهت جذب بیماران استفاده کنید قطعا بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی‌های مهم یک طراحی سایت پزشکی با وردپرس علاوه بر ظاهر زیبا داشتن فرم‌های ثبت نام (ثبت نام کاربر و ثبت نوبت و غیره) ، ارائه لیست خدمات، معرفی اعضای تیم و تخصص آن‌ها، توضیحات در خصوص حوزه شغلی، قرار دادن بخش وبلاگ به جهت آشنایی بازدیدکنندگان با مطالب پزشکی مناسب و مورد نیاز مردم و مواردی از این دست است.

سایت‌های پزشکی با چه هدفی طراحی می‌شوند؟

وظیفه اصلی پزشکان کمک به بیماران آن هم به بهترین شکل ممکن است، حال طراحی یک سایت پزشکی نیز دقیقا با همین هدف انجام می‌شود. طراحی سایت پزشکی مناسب می‌تواند به بیماران کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با پزشکان مختلف و تخصص‌های متفاوت در شهر و منطقه خود آشنا شده و در صورت امکانی که سایت در اختیار بیماران می‌گذارد افراد می‌توانند در خصوص ثبت نوبت به صورت آنلاین و انجام مشاوره آنلاین نیز اقدام کنند.

یک سایت پزشکی باید اطلاعات را با سهولت بالا در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. هر فردی توانایی کار با سایت‌های مختلف آن هم با کاربری سخت را ندارد به همین دلیل سایت پزشکی باید بتواند این امکان را در اختیار افرادی که به صورت مبتدی با اینترنت و فضای مجازی آشنایی دارند نیز فراهم آورد که بتوانند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کرده و در این امر با سختی مواجه نشوند.

سایت پزشکی باید بتواند اطلاعات اساسی را در اختیار بیماران قرار دهد. به عنوان مثال بیماران زمان ورود به سایت بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز در خصوص پزشک مورد نظر را پیدا کرده و جلسات حضور وی در مطب را مشاهده کنند و در مدت زمان‌هایی که امکان رزرو ملاقات وجود دارد، رزرو خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

در کنار این موارد وجود منوی سازمان یافته در سایت می‌تواند به بیماران کمک کند تا با سهولت بیشتر به مطلب مورد نظر مراجعه کنند. به عنوان مثال یک نفر هیچ‌گونه مشکلی از نظر سلامت جسمی و روحی ندارد اما علاقه‌مند به مطالعه مطالب پزشکی و درمانی است؛ به همین دلیل با کمک منو موجود در سایت می‌تواند به بخش مجله سلامت و یا وبلاگ پزشکی رفته و مطالب مورد نظر خود را مطالعه کند.

طراحی سایت با وردپرس برای امور مربوط به پزشکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در دنیایی که بازاریابی برای تمامی کسب و کارها وجود دارد، مشاغلی هم در زمینه پزشکی هستند که می‌خواهند به صورت اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهند. وب سایت‌های پزشکی باید بتوانند اطلاعات درستی در رابطه با عملکرد خدمات و محصولات خود بدهند؛ به گونه‌ای که این اطلاعات هم متناسب با بیماران فعلی باشد و هم بیمارانی که در آینده به سایت مراجعه می‌کنند.

 در بخش‌های قبل به صورت جسته گریخته اشاراتی به ویژگی‌های مهم مربوط به سایت پزشکی داشته‌ایم اما در این بخش کامل‌تر آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

ایجاد وب سایتی ایمن: اولین مورد و مهم‌ترین چیز در طراحی سایت پزشکی این است که باید اطمینان داشته باشید وب سایت شما ایمن و به دور از ناامنی است. به گونه‌ای که مخاطب با ورود به سایت بتواند اطمینان حاصل کند که مطالب شما کاملا درست بوده و هیچ‌گونه اشکالی در هویت سایت شما وجود ندارد.

ارائه اطلاعات مطابق با قوانین پزشکی: مطالب و خدماتی که در سایت ارائه می‌دهید باید متناسب با قوانین پزشکی و وزارت بهداشت باشد تا موارد گفته شده آسیبی به هیچ فردی وارد نکند.

اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی: شاید این امر خیلی مهم به نظر نرسد اما داشتن اطلاعات تماس صحیح و کاملا درست می‌تواند برای مطب و یا کلینیک شما بسیار مهم باشد. حتما می‌دانید که هیچ چیز به مانند گشتن دنبال آدرس و یا شماره تلفن سخت نیست بنابراین مخاطب باید بتواند در وهله اول اطلاعات تماس را به خوبی مشاهده نماید تا بتواند به شما و کارتان اطمینان کند. اگر دارای چندین مطب هستید باید تمامی آن‌ها را در سایت با شماره تلفن و آدرس ذکر کنید تا مخاطب بتواند از بین آدرس‌های گفته شده نزدیک‌ترین آن را از نظر موقعیت مکانی به خود انتخاب کند.

معرفی خدمات اصلی و محصولات: حتما به بازدیدکنندگان خود بگویید که چه خدماتی ارائه می‌دهید. اگر در زمینه کاری خود خدمات ویژه‌ای را به بیماران ارائه می‌دهید بیشتر به این خدمات منحصر به فرد خود تاکید کنید. شما با ارائه کارهایی که می‌توانید انجام دهید به بیماران آینده هم کمک می‌کنید تا بتوانند با کمک سئو، خدمات شما را مشاهده کرده و از سایت شما بازدید به عمل آوردند.

ارائه فرم پزشکی به بیماران فعلی و آینده: اگر می‌توانید فرم‌هایی که به جهت پر کردن بیماران لازم است را به صورت آنلاین در اختیار آن‌ها قرار بدهید تا بیماران آینده بتوانند قبل از اولین مراجعه، آمادگی بیشتری داشته باشند و بتوانند فرم موجود را دانلود کنند. کارهای دیگری که می‌توانید برای سایت‌تان انجام دهید شامل: نوبت گیری به صورت آنلاین، پرداخت صورتحساب به صورت آنلاین و غیره است. برخی از مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی دارای فرم‌هایی به جهت پر کردن از طرف بیماران هستند که قرارگیری این‌گونه فرم‌ها درون سایت می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

فهرست پزشکان و کارمندان: اگر در مرکز پزشکی خود دارای چندین پزشک هستید باید یک فهرست مفید از پزشکان و متخصصان قرار دهید و اطلاعات تماس، مدارکی که دارند و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند را عنوان کرده و زندگی نامه کوتاهی از دکتر مربوطه را به همراه عکس وی درون سایت درج کنید.

پرسش و پاسخ متداول بیماران: وجود یک صفحه از سایت که بتواند به پرسش‌های متداول بیماران پاسخ دهد بسیار مهم است. به عنوان مثال بیمارانی که برای اولین بار به سایت مراجعه می‌کنند می‌توانند پرسش‌ها را مطالعه کرده تا پاسخ پرسش‌های خود را پیدا کنند. سوالات را می‌توان متناسب با هر روش و تخصص، دسته بندی کرد تا بیماران بتوانند به سهولت به بررسی آن‌ها بپردازند. پاسخ به سوالاتی در خصوص خدمات ارائه شده، مدت زمان انتظار برای ملاقات با پزشک، دوره درمان و غیره می‌تواند جزو سوالات متداولی باشد که بسیاری از بیماران با آن درگیر هستند.

شفاف سازی خدمات: اطمینان حاصل کنید که مخاطبان با بازدید از سایت بتوانند با سرعت بالا به نیازمندی‌های خود پاسخ دهند. به عنوان مثال معرفی برنامه قرار ملاقات، تماس با پزشک، ثبت نوبت به سهولت و بسیاری از موارد اینچنینی منجر به شفاف سازی هر چه بیشتر خدمات و دریافت سریع‌تر پاسخ از جانب بازدیدکنندگان خواهد شد.

مطالعات موردی و مشاهده عکس قبل و بعد از عمل: شما می‌توانید با توجه به تخصص خود از عکس‌های قبل و بعد بیماران استفاده کنید که این امر می‌تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. هیچ چیز به مانند خدماتی که شما ارائه داده‌اید و بیماران قبلی از آن بهره‌مند شده‌اند نمی‌تواند منجر به ارتقای شغلی شما شود. به عنوان مثال جراحان پلاستیک از این روش بسیار استفاده می‌کنند و عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران را در اختیار بازدیدکنندگان جدید قرار می‌دهند.

وبلاگ: بهتر است از وبلاگ در سایت خود استفاده کنید تا بتوانید اخبار و رویدادهای جدید و اطلاعیه‌های مهم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. این امر می‌تواند به تازه و به‌روز بودن سایت پزشکی شما کمک کرده و در این صورت، بازدیدکنندگان به صورت روزانه ترغیب به بازدید از سایت می‌شوند.

 

تفاوت طراحی سایت پزشکی با مراجعه حضوری به مطب

تفاوتی که بین مراجعه به سایت و مراجعه‌هایی که به صورت حضوری به مطب‌های مختلف انجام می‌شود بسیار واضح است. زمانی که شما از یک سایت پزشکی بازدید به عمل می‌آورید می‌توانید بیش از ۸۰ درصد از کارها را به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به حضور در مطب یا کلینیک انجام دهید.

این در حالی است که هنگام مراجعه حضوری شما باید مدت زمانی را در صف بیماران بگذرانید تا بتوانید از منشی وقت گرفته و به انتظار ملاقات با دکتر در صف بنشینید تا شاید بتوانید پزشک خود را ملاقات کنید! سایت‌های پزشکی در بسیاری از مواقع می‌توانند به صورت کاملا غیرحضوری کار شما را انجام دهند و شما می‌توانید آزمایشات خود را به صورت غیرحضوری برای دکتر معالج‌تان ارسال کرده و وی می‌تواند به صورت تلفنی و یا متنی اطلاعات لازم را در خصوص بیماری شما در اختیارتان قرار دهد.

بهترین راه برای داشتن یک سایت پزشکی مناسب، بهره‌مند شدن از خدمات شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی سایت و انجام تبلیغات مطمئن به جهت بازدید بیشتر مخاطبان است. شرکت تبلیغاتی سیبل یکی از جمله شرکت‌های معتبری است که می‌تواند به سادگی طراحی سایت پزشکی با وردپرس را انجام دهد و افزونه‌های مورد نیاز شما را نصب کند تا بتوانید سایتی کامل و جامع داشته باشید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

بهره‌گیری از طراحی سایت پزشکی با وردپرس همان‌طور که در طول این مطلب به آن اشاره شد بسیار موثر بوده و می‌تواند برای افرادی که بیشتر کارهای خود را در حال حاضر به صورت اینترنتی انجام می‌دهند، موثر واقع شود. شرکت تبلیغاتی سیبل می‌تواند با ارائه بهترین خدمات سایت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن سایت پزشکی دلخواه شما را با کمک وردپرس طراحی کرده و در خصوص تبلیغات نیز سایت شما را در مدت زمان کوتاه به موفقیت‌های بزرگ برساند تا در نتایج گوگل به سرعت جایگاه خود را پیدا کرده و بتوانید خدمات پزشکی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به بیماران اطلاع دهید.

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با آژانس تبلیغاتی سیبل می توانید از روش های تماس زیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید