جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
قالب های رایگان وردپرس

قالب های رایگان وردپرس

با قالب های رایگان وردپرس آشنا شوید

اگر با نرم افزار و سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی داشته باشید، بارها با قالب های رایگان وردپرس مواجه شده اید. قالب های وردپرس، فایل هایی هستند که توسط نرم افزار وردپرس برای طراحی سایت به مخاطب ارائه می شوند. این قالب ها با استفاده از کدنویسی های مخصوص که دارای زبان برنامه نویسی PHP هستند، ایجاد شده اند. قالب هایی که وردپرس در اختیار ما قرار می دهد بسیار متنوع هستند و هر کدام دارای کاربردهای مخصوص به خود می باشند. در این مقاله می خواهیم به اهمیت قالب های رایگان وردپرس، ویژگی ها و معرفی انواع آن ها بپردازیم. 

قالب رایگان وردپرس چیست؟

قالب های رایگان وردپرس، مجموعه فایل هایی هستند که این فایل ها با قرار گرفتن در کنار هم، ظاهر سایت را ایجاد می کنند. در واقع قالب وردپرس همان ظاهر، پوسته و یا تم سایت است که سایت شما را بر روی مرورگر مخاطب نشان می دهد. نحوه چینش المان های مختلف در سایت و نحوه قرار گیری آن ها در اختیار مخاطب کاملا به قالب وردپرس بستگی دارد. بنابراین قالب وردپرس تعین می کند که سایت شما چگونه برای مخاطبان شما نشان داده شود. قالب سایت کاملا به بخش Front end سایت مربوط است و نقش مهمی در چگونگی ارائه سایت شما در مرورگر دارد. 

قالب های رایگان وردپرس چه کاری انجام می دهند؟

قالب های رایگان وردپرس، قالب ها و پوسته هایی هستند که توسط نرم افزار وردپرس به صورت رایگان طراحی می شوند. یعنی شما بدون هیچ هزینه ای می توانید از این قالب ها برای ایجاد صفحات سایت و بخش های مختلف آن استفاده کنید. با قالب وردپرس می توانید تعداد بالایی از صفحات سایت را با چینش های مختلفی ایجاد نمایید. قالب سایت است که تعین می کند محتوای موجود در سایت شما چگونه برای مخاطب به نمایش در بیاید. با تغییر قالب می توانید در نحوه نمایش دادن محتوای سایت تغییر ایجاد کنید. بنابراین با تغییر قالب، نوع محتوا تغییری نمی کند. بلکه نحوه و فرم نمایش آن است که تغیر خواهد کرد. 

اهمیت استفاده از قالب های رایگان وردپرس در چیست؟

استفاده از قالب های رایگان وردپرس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا این قالب ها به صورت کاملا دقیق و برنامه ریزی شده کدنویسی شده اند. بنابراین در استفاده از آن ها به هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. اهمیت اصلی استفاده از این قالب ها رایگان بودن و دسترسی آسان به آن هاست. با دانلود قالب وردپرس رایگان می توانید در سریع ترین زمان به این قالب ها دسترسی داشته باشید. بنابراین نیازی نیست برای طراحی سایت خود به طراح و برنامه نویس مراجعه کرده و زمان و هزینه زیادی را برای این کار صرف کنید. 

مزیت های استفاده از قالب های رایگان وردپرس

استفاده از قالب های رایگان وردپرس برای طراحی سایت مزیت های فوق العاده ای برای سایت به همراه دارد. در این بخش می خواهیم به معرفی مهم ترین مزیت های استفاده از قالب وردپرس بپردازیم. 

  • اولین مزیت استفاده از این قالب ها، رایگان بودن آن هاست. بنابراین شما برای تهیه این قالب ها هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.
  • این قالب ها دارای امکانات و المان های بسیار کاربردی و متنوع هستند. بنابراین می توانید یک سایت جامع و کاملا کاربردی را با ان ها ایجاد کنید.
  • مدیریت بخش های مختلف سایت با این قالب ها بسیار آسان است. یعنی به راحتی می توانید به تمام بخش های قالب دسترسی داشته باشید.
  • افزونه های متعددی را می توانید به قالب های رایگان وردپرس اضافه کنید. این افزونه ها امکانات سایت را افزایش داده و محدودیت های آن را کمتر می کند. با دانلود قالب های رایگان المنتور به راحتی از این افزونه ها بهره مند می شوید. 

انتخاب مناسب قالب وردپرس، اولین و مهم ترین قدم برای طراحی سای

مهم ترین نکته در استفاده از قالب های رایگان وردپرس، انتخاب قالب مناسب است. امروزه سایت ها با اهداف مختلفی راه اندازی می شوند. بنابراین نحوه نمایش این سایت ها به کاربر بسیار مهم است. قالب سایت، اولین چیزی است که کاربر هنگام ورود به سایت شما با آن مواجه می شود. بنابراین با انتخاب صحیح قالب می توانید سبب جلب توجه کاربر و ماندن او در سایت خود شوید. اگر انتخاب قالب به اشتباه صورت گیرد، سایت نمی تواند کارایی های خود را به خوبی نشان دهد و کارآمدی خود را به کلی از دست خواهد داد. 

معرفی انواع قالب های رایگان وردپرس

برای آن که بهتر با قالب های رایگان وردپرس آشنا شوید، می خواهیم به معرفی برخی از معروف ترین قالب های این نرم افزار بپردازیم. این قالب ها دارای طرفداران زیادی بوده و بیشترین کاربرد و استفاده را از میان قالب های وردپرس داشته اند. 

قالب های فروشگاهی رایگان وردپرس

یکی از جذاب ترین قالب های رایگان وردپرس، قالب فروشگاهی است که از آن برای طراحی سایت های فروشگاهی استفاده می کنند. قالب های فروشگاهی برای طراحی فروشگاه های آنلاین به کار میروند دارای بخش هایی مانند سبد خرید، درگاه پرداخت و معرفی محصول هستند. با استفاده از این قالب ها می توانید محصولات خود را در صفحات جداگانه در سایت قرار داده و به معرفی آنان بپردازید. 

قالب های شرکتی وردپرس

قالب های رایگان وردپرس در انواع شرکتی نیز موجود می باشند. این قالب ها برای طراحی سایت های شرکت ها و کمپانی های مختلف به کار می روند. در این قالب ها می توانید به معرفی شرکت مربوطه، رزومه کاری و خدمات آن بپردازید. همچنین امکان ایجاد صفحاتی برای ارتباط مشتریان با کارشناسان شرکت و کمپانی وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: نحوه حل مشکل Error: Apache shutdown unexpectedly در XAMPP

قالب های چند منظوره رایگان وردپرس

پوسته های چندمنظوره جزء پرطرفدارترین قالب های رایگان وردپرس هستند. همان طور که از نام این قالب پیداست، برای طراحی سایت هایی کاربرد دارد که با اهداف متعددی طراحی می شوند. صفحاتی که با استفاده از این قالب می توانید ایجاد کنید تنوع بالایی دارند. همچنین این قالب دارای امکانات و المان های بسیار مختلفی است که خاصیت چندمنظوره ای را به آن می بخشند. 

قالب های رایگان وردپرس خبری

از میان قالب های رایگان وردپرس می توانیم به قالب خبری نیز اشاره کنیم. این قالب برای طراحی سایت های مربوط به خبرگزاری و اطلاع رسانی کاربرد دارند. با استفاده از این قالب می توانید به دسته بندی خبرها و ایجاد تیترها و اخبار مختلف بپردازید. 

دانلود پوسته و قالب رایگان وردپرس

برای آنکه بتوانید از امکانات قالب های رایگان وردپرس بهره مند شوید، باید جهت دانلود قالب وردپرس رایگان اقدام کنید. دانلود این قالب ها کاملا رایگان است و شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید بود. با دانلود قالب وردپرس می توانید تمام مجموعه قالب های وردپرس را در اختیار داشته و در کمترین زمان به طراحی سایت خود بپردازید. 

قالب نال شده وردپرس چیست؟

باید گفت قالب نال شده وردپرس توسط هکرها و با اهداف مخرب تهیه می شود. نحوه ساخت آن هم به این طریق است که هکرها با تزریق کدهای مخرب و دستکاری شده نسبت به پاکسازی وب سایت ها اقدام می کنند.

چرا نباید از قالب وافزونه نال شده استفاده کنیم؟

حال که با افزونه قالب نال شده آشنا شدیم سوال اینجا است که چرا نباید از این افزونه در وب سایت خود استفاده کنیم؟ 

از جمله دلایل اصلی عدم استفاده از قالب و افزونه نال شده عبارتند از:

حفظ و بالا بردن امنیت سایت

به روز رسانی سایت

پشتیبانی

عدم پرداخت جریمه های سنگین

جلوگیری از نابودی برند

و…

جمع بندی

در پایان باید به شما بگوییم که قالب های وردپرس نقش اساسی و تعیین کننده ای در ارتقا و موفقیت وب سایت ها دارند. اما این را هم نباید فراموش کرد که به خاطر تنوع زیاد در تعداد آن ها در مارکت های مختلف ممکن است موجبات سردرگمی دارندگان سایت را فراهم آورد. در این مطلب ما به معرفی چند قالب رایگان وردپرس پرداخته شد که با استفاده از آن ها می توان با اطمینان خاطر زیاد یک کسب و کار اینترنتی موفق را راه اندازی کرد.