جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۹ اشتباه رایج در طراحی لوگو

۱ | کپی آرم ولوگو

نقض حق کپی برداری و علامت تجاری در اینترنت، نه فقط برای طراحی، بلکه برای همه چیز از رسانه ها تا ایده ها و مالکیت معنوی است. گاهی به دلیل هزینه کم کار فرما برای طراحی لوگو ، طراحان گرافیک شروع به کپی برداری از دیگر طرح های لوگو میکنند. که این یک اشتباه بزرگ در طراحی لوگو است. زیرا لوگو هویت یک برند است و هویتی که دزدی باشد اعتبار یک برند را نابود خواهد کرد. شما به عنوان یک طراح باید اصول اخلاقی را رعایت کنید.
خودتان را جای مشتری بگذارید برای طراحی لوگو نزد شخصی میروید و سرمایه مشخص شده خود را برای طراحی لوگو در اختیار فردی میگذارید.حال پس از مدتی متوجه میشود که طراحی لوگوی شما دزدی و کپی برداری از برند دیگر است . اینکار علاوه بر اینکه اخلاقی نیست از نظر قانونی هم مشکلات زیادی برای طراح به همراه دارد.

۲ | انتخاب رنگ اشتباه در طراحی لوگو

اشتباه رایج دیگری که طراحان لوگو می کنند در انتخاب رنگ است.البته لوگو و آرم می تواند از رنگ های مختلفی تشکیل شود و خود باعث جذاب شدن لوگو باشد ولیکن معنا و مفهوم هر رنگ متفاوت است.
طراحان لوگو باید دقت داشته باشند یکی از دلایل مهم در پسندیده شدن یک لوگو رنگ آن لوگو است.رنگ بندی لوگو باید مطابق با فعالیت و هویت یک برند باشد.طراح در مرحله اول طراحی لوگو باید طرح لوگو را سیاه و سفید کار کند سپس با بررسی و مطالعه برند شروع به رنگبندی و انتخاب رنگ لوگو کند.

۳ | تایپوگرافی در طراحی لوگو

بسیاری از طراحان هنگام بکار بردن نوشه و علامت هایی که در طرح های آرم خود استفاده می کنند اشتباهات بسیار اساسی و عجیب را ایجاد می کنند. تایپوگرافی یکی از مهمترین جنبه های طراحی لوگو است . برای مثال فاصله بین حروف یکی از اشتباهاست که موجب از بین رفتن ارتباط بصری لوگو می شود. یا انتخاب فونتی که در سایز های مختلف خوانا نباشد. یا استفاده از فونت های نازک در لوگو که می تواند فریبنده باشد. استفاده از تایپوگرافی مناسب و جایگیری درست آن یکی از دلایل موفقیت یک لوگو و در نتیجه برند می شود.

۴ | استفاده از نرم افزار طراحی لوگو غیر استاندارد

اگر می خواهید حرفه ای باشید باید از ابزار مناسب و حرفه ای استفاده کنید. برای طراحی آرم و لوگو نرم افزارهای زیادی توسط شرکت های بزرگ گرافیکی ساخته شده است ولیکن استفاده از کدام نرم افزار طراحی لوگو بستگی به خود طراح دارد.


در استفاده از نرم افزار های گرافیکی برای طراحی لوگو باید به این نکته توجه کرد که نرم افزار برداری باشد و ترجیحا از طراحی با نرم افزارهای پیکسلی مانند فوتوشاپ خودداری کرد. استفاده از نرم افزار های پیکسلی مشکلاتی را پیش روی شما خواهد گذاشت مثلا زمانی که مشتری شما درخواست لوگوی بزرگتر می کند لوگوی طراحی شده مات می شود.
ولی این مشکل در نرم افزارهای برداری که برای طراحی لوگو ساخته شدن اتفاق نخواهد افتاد.از جمله نرم افزارهای قوی برای طراحی لوگو می توان به دو نرم افزار CoralDraw و Adob Illustrator اشاره کرد.

۵ | طراحی لوگوهایی که برای همه رسانه ها مناسب نیستند

بیشتر بخوانید: نحوه حل مشکل Error: Apache shutdown unexpectedly در XAMPP

متاسفانه نکته ای که طراحان گرافیک و لوگو به آن توجه نمی کنند که طراحی لوگو یک برند ممکن است در چندین جا استفاده شود. برای مثال شما برای یک شرکت نوشیدنی میوه ای لوگو ای طراحی میکنید تا برروی بطری های و بسته بندی های خود استفاده کند ولیکن باید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است آن برند بدها بخواهد بر روی تیشرت کارکنان از آن لوگو استفاده می کند.
شما باید این نکته را در طراحی لوگو در نظر بگیرید که موارد استفاده ممکن است بیشتر از چیزی که هست باشد.

۶ | طراحی لوگو شخصی به جای طراحی برای مشتری

طراح لوگو نباید خودخواه باشد. یعنی نباید فقط به این فکر باشد که یک لوگو طراحی کند و درمورد نتیجه آن بی اهمیت باشد. طراح لوگو برای طراحی لوگو نباید خود را الویت قرار بدهد.برای مثال شما دارای یک سبک طراحی لوگو هستید ولی آن سبک مناسب برند و مشتری شما نیست شما نباید از آن سبک برای طراحی لوگو استفاده کنید.

۷ | علائم غیر ضروری در لوگو

بخشی از روند طراحی آرم، ساده کردن و کاهش موارد اضافی در طراحی لوگو است تا بتوانند به فرم های اصلی دست یابیم. داشتن این موارد اضافی، غیر ضروری مخاطب را از طرح لوگو اصلی منحرف میکند. بعضی از حروف که مخفف یک کلمه است در اسم یک برند ممکن است قرار گرفته باشد مانند TM ، lnc ،® و … با مشورت با مسئول مرتبط با آن شرکت تا حد ممکن از استفاده از این حروف خودداری کنید زیرا باعث انحراف مخاطب می شود. در لوگو اگر چیزی نیاز نیست از آن خلاص شوید.

۸ | فاقد یک فرآیند طراحی لوگو

یکی از دلایل شکست طراحان لوگو دنبال نکردن ایده های مناسب است. در مرحله اول طراحی ممکن است شما دست به طراحی لوگو هایی بزنید که به دل نشینند ولیکن ادامه روند و توسعه همان اتودها لوگو ممکن است نتیجه مناسب را به شما بدهد و لوگو مناسب را طراحی کنید. مطاله و درک خلاق و پرسش و پاسخ در مورد برند یکی از مهمترین قسمت های شروع فرآیند طراحی لوگو است . اگر مطلبی برای شما مشخص نیست آن را از مشتری بپرسید تا دید شما به آن برند درست باشد. پس از جمع آوری اطلاعات شما باید شروع به اتود زدن لوگو کنید. از ایجاد اتودهای بیش از اندازه خودداری کرده و با تمرکز بیشتر سعی بر انجام اتودهای بهتر و اصولی تر کنید. پس پایان اتود ها و مشورت با افراد وابسطه و درست و انتخاب اتود نهایی شما اتود لوگو را اجرا خواهید کرد از اجرای دقیق چندین لوگو برای یک برند خودداری کنید اینکار باعث از بین رفتن تمرکز مشتری شما و سردرگمی می شود. داشتن یک روند درست و دقیق ایجاد آرم ها به شما اجازه می دهد تا بر روی طراحی واقعی خود تمرکز کنید. اگر از انجام این اشتباهات خودداری کنید در بازار رقابتی طراحی لوگو حرفی برا گفتن خواهید داشت.

۹ | پیچیدگی در طراحی لوگو

شما سفارش طراحی لوگو گرفته اید و یک پروژه ای را شروع کردید و مسلما طرح ها و ایده هایی در ذهن دارید. باید به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی طراحی لوگو، برقراری ارتباط بین مخاطبین و شرکت یا محصول است. اگر مشتری بالقوه واکنش مثبت یا حتی منفی به تصویر برند شما ایجاد کند، پس شما به عنوان یک طراح در کار خود شکست خورده است.برای همین باید سعی کنید سادگی را رعایت کنید

۰/۵ (۰ نظر)